RedactaVeu / Marina Baixa.

El pròxim divendres, 1 d’abril, comencen els actes del 350 aniversari del Reg major “Séquia Mare” de l’Alfàs i Benidorm. Concretament aquest dia a Polop tindrà lloc a les 9h una visita guiada a les fonts i el Molí que començarà al parc natural (baix del pont). Seguidament, a les 12h a l’Ajuntament de Polop es procedirà a la lectura de l’acta fundacional del reg i també es comptarà amb la intervenció de A. Gil Olcina.

Posteriorment, el dilluns 4 d’abril, els actes es desenvoluparan a la Nucia. A les 9h al carrer Séquia Mare del Captivador, recepció d’autoritats i regants per part de l’alcalde de la Nucia. Tot seguit, a les 9.30h visita al Centre Educatiu Mediambiental del Captivador, al mural de mosaic i al tram de la séquia. A continuació, tindrà lloc una xarrada a càrrec de Josep Soler, sobre la influència de la Séquia Mare al desenvolupament del Captivador. Després hi haurà la projecció d’un reportatge del recorregut de Polop fins a Benidorm, amenitzat per comentaris i entrevistes.

El divendres, 8 d’abril, en aquesta ocasió a Benidorm, a les 18h a la glorieta Séquia Mare tindrà lloc la inauguració de la mateixa i del monument commemoratiu, per part de l’alcalde de Benidorm i la corporació municipal.

La següent setmana, dijous 14 d’abril, a l’Alfàs, concretament a l’Espai Cultural Escoles Velles, es farà la inauguració de l’exposició ‘El reg major de l’Alfàs i l’agricultura’ a les 20h.

Al mateix espai, però el divendres 15 d’abril, tindrà lloc la xarrada ‘El reg major de l’Alfàs 350 anys després’ per F. Amillo, també a les 20h.

Per últim, també a l’Espai Cultural Escoles Velles de l’Alfàs es realitzarà, el dissabte 16 d’abril, entre les 10.30h i les 13.30h la Ruta fotogràfica familiar per la Séquia Mare.

Comparteix

Icona de pantalla completa