LA BRIGADA TREBALLA EN L’AMPLIACIÓ DEL PALASIET I EN ELS BARRIS PERIFÈRICS

Reig: “confie que quan acabe la legislatura hagem actuat en tots els carrers de la ciutat”

La brigada d’obres i serveis públics de l’Ajuntament de Xàtiva continua amb les seues actuacions de millora de serveis als barris de la ciutat. En aquestos moments, la brigada treballa en les tasques d’ampliació dels jardins del Palasiet. Aquesta setmana, l’alcalde Roger Cerdà i el regidor de Serveis Públics, Ignacio Reig, han visitat les obres de renovació de la xarxa d’aigua potable al carrer Bosch i Morata, del barri del Raval. En aquest indret, a més, s’està aprofitant per reparar algunes voreres, tal com s’acaba de fer al barri de l’Hort de Mora per a satisfacció dels veïns i veïnes d’aquesta zona de la ciutat.

Però no són aquestes les úniques actuacions a la via pública que ha dut a terme la brigada en les darreres setmanes. Per exemple, els treballadors municipals han procedit a substituir la tanca perimetral del recinte de l’espai cultural Sant Domènec. S’espera amb aquesta actuació evitar nous actes vandàlics que deterioren aquesta important peça del patrimoni històric artístic de Xàtiva.

Millora en la il·luminació dels passos de vianants

Altres actuacions significatives són la instal·lació d’una marquesina per a la parada de l’autobús en la Torre de Lloris o les reparacions efectuades en el carrer Menor Cuesta. Menció apart mereixen les tasques de millora de la il·luminació als carrers. Concretament, ara s’està procedint a millorar les condicions lumíniques dels passos de vianants de distints trams del Passeig del Ferrocarril. A l’altura del carrer Lluís Despuig, ja s’ha instal·lat un projector de 120 w i el pròxim previst es col·locarà en el pas de zebra entre la plaça d’Espanya i el jardí del Bes. Amb aquestes instal·lacions, millora considerablement la visibilitat de la zona i augmenta la seguretat vial per a vianants i conductors. Així mateix, la brigada està procedint a substituir faroles deteriorades en distints punts dels barris perifèrics de la ciutat i les pedanies.

En altre ordre de coses, les bombes d’impulsió d’aigua instal·lades fa unes setmanes junt a la font dels XXV Dolls ja funcionen a ple rendiment. Respecte açò, el regidor Ignacio Reig comenta que “esperem que només consumim l’aigua estrictament necessària del dipòsit de la Bola. D’aquesta manera tornarem a uns consum raonables d’aigua d’EGEVASA, a nivells de 2012, i taparem el forat del descontrol en aquesta despesa”.

Reig no entén “com l’anterior equip de govern no va buscar solució a aquest desgavell. De tots els temes problemàtics de l’herència que ens hem trobat, aquest era un dels més complicats. Amb els 200.000 euros de descontrol en la despesa d’aigua d’EGEVASA hauríem pogut dur a terme dos plans d’ocupació”.

El regidor espera que la brigada d’obres i serveis haja actuat a tots els carrers de la ciutat al llarg de la legislatura.

Comparteix

Icona de pantalla completa