L’activitat va ser organitzada per la Regidoria de Participació Ciutadana i per la Regidoria de Joventut i amb la ponència d’experts del Consell de la Joventut d’Alacant , els inscrits van poder resoldre dubtes , exposar casos concrets, i posar-se al dia sobre tots els passos concrets per a constituir i mantenir legalment una associació. “
«Aquestes xarrades són molt necessàries, doncs hi ha molts dubtes pel que concerneix als tràmits burocràtics i sobre tot quins són els marges per a haver de tributar a hisenda, a pesar que la majoria d’associacions estan exemptes d’iva en les seues activitats», ens comentava el regidor de Participació Ciutadana Kike Pascual.
Al mateix temps , cal destacar la gran afluència de públic , la qual cosa dóna a entendre que el teixit associatiu local gaudeix de molt bona salut i predisposa a l’Ajuntament a seguir organitzant activitats d’aquesta índole.
