En concret, la resolució, que el primer edil ha signat aquest mateix matí, contempla l’abonament dels 91 dies pendents de pagament en el cas de funcionaris i personal eventual i 122 dies en el cas del personal laboral, la qual cosa correspon al 48% del salari suprimit fa prop de quatre anys als 497 treballadors municipals. En total, la mesura va a suposar un desemborsament de 376.527 euros.
“L’Ajuntament de Vila-real ja va ser dels primers a abonar als treballadors municipals la part proporcional de la paga que els va ser llevada abans de l’entrada en vigor del decret de 2012, arran de la resolució judicial que ho va permetre. Vam tornar a ser els primers a posar-nos del costat dels treballadors per a restituir una altra part de l’extra a finals de l’any passat, quan vam tenir opció”, assenyala Benlloch, qui recorda que en 2015 el Govern central va obrir la possibilitat de retornar un percentatge del salari eliminat a aquells ajuntaments que ho volgueren. “Per descomptat, no solament ens vam acollir a aquesta possibilitat sinó que també vam ser dels primers municipis a fer-ho, perquè del que estem parlant ací és d’una qüestió de principis; de defensar el sector públic i els drets dels treballadors”, recorda Benlloch. “Un compromís que tornem a demostrar ara, restituint per complet als empleats municipals la paga extraordinària que els va ser arrabassada en 2012”, agrega.
