Vila-real realitza la segona reunió transnacional del projecte Medes amb Sacile per a avançar en l’exportació de la mediació

El regidor de Cooperació, Álvaro Escorihuela, es troba en el municipi italià de Sacile, agermanat amb Vila-real, on se celebra la segona reunió transnacional establida al calendari del projecte europeu Medes, l’objectiu del qual és desenvolupar una metodologia basada en la mediació escolar com a estratègia de prevenció de l’abandó educatiu prematur, que permeta prestar una educació d’alta qualitat i abordar les necessitats que es donen en els contextos escolars.

La jornada, que ha tingut lloc en la Cooperativa Sociale Ítaca de la localitat, ha estat centrada en la Mediació humanística, com una activitat dirigida a professionals i a ella se sumaran altres sessions en els pròxims mesos, per a tractar la matèria al costat dels professionals, pas previ a l’intercanvi d’alumnes mediadors que es realitzarà en 2018 entre els alumnes de l’IES Miralcamp i els de el Istituto Comprensiu di Sacile.

El projecte Medes, concedit per la Unió Europea a Vila-real, forma part del programa Erasmus+, té una durada de tres anys i compta amb la participació de l’Ajuntament de Vila-real com a coordinador, l’IES Miralcamp, que va ser el primer a implantar la mediació en un centre educatiu de la ciutat, l’associació El Porc Espí, així com amb el Comune di Sacile, l’Istituto Comprensivo di Sacile i la Cooperativa Sociale Ítaca de la localitat italiana. “Es tracta d’un pla molt interessant, igual que la jornada a la qual hem assistit, ja que servirà per a implantar i consolidar la mediació en tots els centres educatius de Vila-real i també per a exportar la iniciativa als col·legis i instituts de Sacile mitjançant activitats conjuntes i intercanvis”, assenyala Escorihuela.

Comparteix

Icona de pantalla completa