Una nova ordenança municipal regularà les actuacions i protocols a seguir per a prevenir la proliferació del mosquit tigre en l’entorn urbà. La regidora de Sanitat, Silvia Gómez, ha presentat aquest matí la normativa, que s’aprovarà en el pròxim ple municipal i que se suma als tractaments preventius que l’Ajuntament de Vila-real ha iniciat fa ja 20 dies per a tractar d’atallar possibles plagues d’aquest insecte.
“L’aparició del mosquit tigre es remunta al 2009, encara que és en els últims anys quan hem vist una proliferació preocupant de l’insecte, que ha arribat a convertir-se en un vertader problema per a la població. Després de molt de batallar, finalment vam aconseguir que la Diputació s’implicara en aquest problema que traspassa en molt les fronteres locals”, recorda Gómez, qui ha volgut agrair a la corporació provincial aquesta “implicació”, a través de la creació del Servei Provincial de Plagues.
Una de les actuacions sorgides d’aquest organisme de coordinació entre municipis ha estat, precisament, la necessitat de dotar les poblacions d’ordenances que regulen l’actuació en l’àmbit privat. “El mosquit tigre és un insecte de caràcter urbà, que es reprodueix amb facilitat en xicotets estancaments d’aigua com poden ser tests, pitxers o basses que es troben majoritàriament en l’àmbit privat. Per açò, per a combatre l’aparició de les larves resulta imprescindible la col·laboració ciutadana i a això es dirigeix fonamentalment aquesta nova ordenança”, detalla.
L’elaboració de l’ordenança, que es donarà a conéixer a través de campanyes informatives i de sensibilització ciutadana, se suma als tractaments que, des de fa 20 dies, han començat a aplicar-se en el terme municipal, a través d’una empresa local especialitzada. El programa contempla un total de 71 actuacions, que es perllongaran fins al mes de novembre en 10 punts del municipi, considerats pels tècnics com d’actuació preferent: plaça del Llaurador, cementeri, plaça de Sant Pasqual, Carinyena, piscina coberta, la Bòvila, partida Madrigal, Casa de Polo, zona de l’Ermita i Molí Nou. “Aquestes actuacions s’adaptaran a les necessitats que es vagen detectant i a les indicacions que encara estem esperant que ens arriben per part del Servei Provincial de Plagues sobre la identificació de possibles focus en el terme municipal d’actuació prioritària”, conclou Gómez.
