El Club Atletisme Vila-real, amb la col·laboració del Servei Municipal d’Esports (SME), prepara la seua Mitja Marató, una prova històrica en la ciutat que enguany arriba a la seua 33 edició i que, a més, és “la més antiga de la Comunitat i, probablement, d’Espanya”, segons la regidora d’Esports, Silvia Gómez.

L’edila, que ha presentat la carrera al costat de la presidenta del Club Atletisme Vila-real, Carmina Petit, ha anunciat que, entre les novetats d’enguany destaquen la creació d’una prova de 10 quilòmetres que se celebrarà el mateix dia, el diumenge 20 de març, i que s’inclou en el Circuit de Carreres Populars, per a “aquells esportistes que no estan preparats o no desitgen enfrontar-se a una mitja marató de 30 quilòmetres”, indica.

“La Mitja Marató és una prova històrica que, per les seues característiques, no pot ser considerada una carrera popular, per açò no forma part del Circuit, però des d’enguany, en la mateixa cita, els afeccionats al running podran participar en l’esdeveniment, ja que es marcarà una prova més assequible que se suma al calendari de competicions del SME”, assegura.

“El nostre objectiu és fomentar i promocionar aquest esport, i més, tenint en compte que comptem amb una mitja marató única en la zona”, detalla Gómez, “per açò, enguany s’han incorporat novetats per a impulsar la participació”.

En aquest sentit, la presidenta del Club Atletisme Vila-real assenyala que “a més de la 10K, que és la principal novetat, hi haurà animació, amb una xaranga, batucada i un grup de bollywood, així com un servei de guarderia i de guarda-roba, que en anys anteriors no hi havia, i altres novetats, com a sorteigs i regals de massatges, targetes de Decathlon, descomptes en gimnasos o entrades del Vila-real CF per als participants, que se sumen als premis econòmics –per als 20 primers- i també als trofeus”.

Petit explica que “ens hem bolcat en l’organització de l’esdeveniment i també els 125 xiquets que formen part de l’escola d’Atletisme estan molt motivats i participaran en el repartiment de avituallament, ja que es tracta d’una jornada molt especial”.

Els interessats a participar poden inscriure’s de forma online i en els establiments col·laboradors per només 10 euros, 8 en el cas dels corredors locals. La carrera començarà a les 9.00 hores des del Pavelló Bancaixa, on també estarà la línia de meta i serà una prova completament urbana. “Esperem que enguany la participació augmente i aconseguir els 600 corredors”, assenyala Petit.

“És una prova referent i hem de donar-li vida i implicar-nos perquè seguisca estant al mateix nivell molts anys”, conclou Silvia Gómez, qui anima als vila-realencs a inscriure’s i a seguir demostrant que “som una ciutat d’esportistes”.

Comparteix

Icona de pantalla completa