La campanya Naturalment, que impulsa la Regidoria d’Agricultura, Medi Ambient i Canvi Climàtic entre febrer i desembre, centra les seues activitats del mes de març, aptes per a tota la família, en l’aigua i els rius.
D’aquesta manera, aquest dissabte, dia 5, es realitzarà el taller gratuït Aigua de pluja, de 10.30 a 13.00 hores, al parc de la Maiorasga, que ensenyarà a optimitzar els recursos i a conscienciar-se sobre l’aigua que es malgasta en el dia a dia. A més de valorar aquest recurs, s’exploraran diferents tècniques per a utilitzar-la de manera eficient.
Així mateix, el 12 de març s’oferirà una nova sessió titulada Aigua pura, a la mateixa hora, en aquest cas, en el jardí de Jaume I. En aquesta ocasió, es treballarà amb diferents contaminants i es veuran les tècniques a aplicar per a purificar l’aigua, es crearan filtres i s’experimentarà amb la dissolució d’elements nocius no perceptibles a l’ull humà.
Per a participar, els assistents han d’inscriure’s a través de naturalment.vila-real.es o presencialment en el tauló de l’ajuntament de Vila-real, de 9.00 a 14.00 hores fins a dos dies abans de la seua celebració. Les places s’assignaran per sorteig.
A més, el Taller d’Ocupació 2015-2016 passarà pels centres educatius amb el contacontes i animació El cicle de l’aigua, dirigit als alumnes d’infantil. Es tracta d’una activitat a concertar prèviament, cridant al telèfon 964 547 212.
En la programació del mes també entra una visita guiada a la Bassa del Poble, amb motiu del Dia Mundial de l’Aigua, que es realitzarà el dimarts 22 de març, a partir de les 9.30 hores, moment en el qual s’eixirà a peu des de la plaça Major fins a les instal·lacions. Una activitat oberta a tot tipus de públic, amb un màxim de 60 places i amb una durada de 120 minuts. Els interessats a assistir poden inscriure’s prèviament en les oficines de Facsa (C/ Carles Sarthou, 10) o cridant al 964 527 680.
El mes de març també comptarà amb el Concurs de fotografia del riu Millars, les bases del qual es poden consultar en www.consorciriumillars.com.
“Des de la Regidoria que dirigisc ens hem proposat fer del 2016 l’any de la conscienciació i la sensibilització ambiental”, explica l’edil de l’àrea, Josep Pasqual Sancho, qui assegura que “al llarg de tots aquests mesos, comptarem amb una vintena de tallers i activitats diverses enfocades a les famílies, que es desenvoluparan cada mes sobre una temàtica diferent relacionada amb el coneixement de l’entorn”.
