EQUIP DE GOVERN SOL·LICITA UN INFORME DAVANT ELS POSSIBLES ESCENARIS DEL GRUP MUNICIPAL POPULAR.
Joan Ribó ha tornat a distingir este matí entre la situació dels assessors del Grup Popular i els regidors d’esta formació. Respecte als primers ha recordat ”que depenen de l’alcaldia, i en el moment en què tinguem comunicació oficial del Grup Popular per a demanar-ne la baixa, com ha ocorregut amb un d’ells, o sapiem pel jutge que continuen sent investigats, procedirem a fer el que hem fet amb els anteriors: suspendre’ls de sou i de feina”. En relació amb els regidors ha assenyalat que “és un cas totalment diferent” i ha deixat clar que “ni jo ni el meu equip de Govern volem ser el braç executor de la justícia, perquè la decisió és una potestat del Partit Popular i seua pròpia com a regidors”
Ha revelat que per part de l’equip de Govern “hem demanat un informe legal”. En qualsevol cas, ha anunciat la seua intenció d’“actuar de manera conjunta no solament l’equip de Govern, sinó tots els grups municipals exceptuant el Partit Popular”, i en eixe sentit ha informat que ha estat parlant amb el portaveu del Grup Ciutadans: “Hem mantingut una conversa i segurament mantindrem més en el futur per a dur a terme una actuació consensuada”.
“Ni l’alcalde ni l’equip de Govern són els braços executors de la justícia perquè no ens correspon. Farem el que diga la llei, ens atindrem a la normativa reglamentària. Són persones que han sigut votades, triades pels ciutadans, i, per tant, tenen uns drets que respectarem escrupolosament”, ha manifestat abans de puntualitzar que “són els mateixos regidors i el seu partit els qui han de manifestar-se i prendre les mesures necessàries”.
L’alcalde ha fet estes declaracions immediatament després que Alfonso Novo haja afirmat davant els mitjans de comunicació que els regidors del seu grup no havien rebut cap notificació de la gestora del partit, de manifestar que s’atindran al que diuen els estatuts d’esta formació política i d’anunciar que col·laboraran.
Per la seua banda, Fernando Giner, portaveu del Grup Municipal Ciutadans, s’ha mostrat totalment disposat a col·laborar ”perquè no hi haja cap resta de corrupció en l’Ajuntament” i ha manifestat que “si a mi o a cap regidor del meu grup ens passara el mateix ja no estaríem en l’Ajuntament”.
