UNA VINTENA DE CIUTATS ESPANYOLES PARTICIPEN A VALÈNCIA EN UN SEMINARI SOBRE FINANÇAMENT EUROPEU PER A LA INNOVACIÓ

Des de hui i fins al pròxim dijous, a la UPV i a Les Naus, este grup de ciutats i localitats que pertanyen a la xarxa estatal Innpulso establiran connexions i compartiran experiències dins d’este seminari de formació sobre finançament per a innovació en matèria d’eficiència energètica, indústries creatives i culturals i mobilitat, entre altres matèries.

La xarxa Innpulso aglutina ciutats i localitats espanyoles unides en l’interés d’impulsar polítiques d’innovació i ciència i treballar conjuntament per a millorar el seu potencial innovador, i contribuir així al canvi del model productiu cap a un model sostenible a escala econòmica i social.

El regidor d’Innovació, Jordi Peris, que ha sigut l’encarregat de inaugurar este matí les jornades, ha destacat la importància de la col·laboració entre ajuntaments. «Cal intercanviar les experiències en matèria d’innovació en eficiència energètica, indústries creatives i culturals, mobilitat o en compra pública innovadora. És necessari el diàleg i la posada en comú entre ciutats. Estem convençuts que la creació d’espais comuns per al debat són fonamentals en la millora i l’impuls de les polítiques públiques d’innovació i ciència. Volem ser un referent, posicionar-nos i aconseguir finançament europeu destinat a projectes d’innovació», ha subratllat.

València serà escenari durant estos tres dies per a definir estos reptes i estudiar els instruments de finançament que tant el Ministeri d’Economia com la Comissió Europea posen a disposició de les ciutats per a promoure la innovació. «L’objectiu final és identificar necessitats comunes entre els ajuntaments de la xarxa i posar en marxa una compra de servicis conjunta. Volem liderar la captació de fons europeus per a la xarxa Innpulso», ha anunciat Peris.

Comparteix

Icona de pantalla completa