El consistori s’afegix, per primera vegada, a la celebració del Dia Internacional per l’Eliminació de la Discriminació Racial.

L’AJUNTAMENT FOMENTA LA REFLEXIÓ SOBRE ELS “PERÒS” QUE JUSTIFIQUEN DIFERÈNCIES EN LA IGUALTAT DE TRACTE DE LES PERSONES IMMIGRANTS.

El Centre d’Atenció a l’Immigració (CAI) ha organitzat, en el marc del Dia Internacional per l’Eliminació de la Discriminació Racial, diferents activitats per a fomentar la convivència intercultural i previndre actituds justificades amb la usual frase “Jo no sóc racista, però…”, que l’Observatori Espanyol del Racisme i la Xenofòbia quantifica en xifres com, per exemple, el 63 per cent de persones que consideren que les persones immigrants reben molt més que el que aporten a la societat que els acull.
Roberto Jaramillo al refugi de l’IES Luis Vives.
“Davant d’este prejudici cultural tan arrelat, l’Ajuntament de València ha intensificat els esforços encaminats a reduir els casos de racisme, discriminació racial i intolerància i, per primera vegada, s’ha sumat a la celebració del dia internacional afavorit per l’ONU per a lluitar contra la xenofòbia”, segons ha manifestat hui el regidor delegat de Cooperació al Desenvolupament i Migració, Roberto Jaramillo, durant la presentació del programa de les activitats esmentades.

Ús de l’art per a despertar consciències

El regidor ha donat a conèixer estes iniciatives en un espai simbòlic, el refugi de l’Institut d’Educació Secundària Lluís Vives, on durant tres dies estarà oberta al públic una exposició de cartells de dissenyadors gràfics que en el seu moment es van oferir, a través del portal de l’Ajuntament, “València, ciutat refugi”, com a voluntaris “per a despertar consciències”.

Roberto Jaramillo ha recordat que la web esmentada es va impulsar amb la finalitat de coordinar la solidaritat ciutadana amb la població refugiada, en el marc d’una política de suport a les persones que intenten arribar als països de la Unió Europea fugint de la gravíssima crisi humanitària, avalada amb una moció aprovada en sessió plenària.

“La ciutat és un espai d’igualtat de drets per a totes les persones en el qual cap persona és il·legal”, ha reiterat el regidor, després d’explicar que la campanya de sensibilització hui presentada s’ha realitzat amb la col·laboració de les entitats que treballen per a afavorir la convivència des de la perspectiva de la riquesa de la diversitat i el valor del respecte en el marc de dos projectes que desenvolupa la Regidoria “La nostra ciutat, el teu refugi”, i la xarxa “Puja el to contra el racisme”, que realitza activitats per a fomentar la igualtat de les persones en 16 centres escolars.

El programa d’activitats d’esta campanya de sensibilització inclou un recital de poesia contra la discriminació, que també se celebrarà a l’interior del refugi de l’IES Lluís Vives, un taller de teatre per l’eliminació del racisme i la xenofòbia i la realització d’una pintura mural al carrer d’Eixarchs que farà l’autor Elías Tano amb la participació de la ciutadania.

Durant els pròxims tres dies també es faran, entre altres activitats, actuacions de carrer en els entorns pròxim al MUVIM, on es realitzaran altres iniciatives de sensibilització i es desplegaran pancartes en centres escolars i centres municipals de joventut.

Amb motiu del Dia per l’Eliminació de la Discriminació Racial, l’alcalde de València, Joan Ribó, també ha manifestat hui la seua adhesió a la iniciativa desenvolupada per l’organització internacional Action Network per a donar suport a la igualtat de drets de totes les persones, contra el racisme i a favor de la solidaritat amb les persones refugiades.

Comparteix

Icona de pantalla completa