LA JUNTA DE GOVERN LOCAL APROVA EL NOU REGLAMENT DEL CONSELL MUNICIPAL DE LES DONES I PER LA IGUALTAT

La Junta de Govern Local ha aprovat en la reunió de hui el nou Reglament del Consell Municipal de les Dones i per la Igualtat. Este text va ser aprovat així mateix a l’anterior Consell Municipal de la Dona i ara passarà a la tramitació posterior i, finalment, al ple municipal.

Des de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives s’ha destacat que el Reglament ha estat aprovat la mateixa setmana de commemoració del Dia Internacional de la Dona, i això subratlla l’aposta municipal per avançar cap a una societat més igualitària. Este nou reglament, a més del canvi en la denominació (l’actual Consell de les Dones i per la Igualtat, més ambiciosa que l’anterior de Consell Municipal de la Dona), comporta “la necessitat que l’enfocament de gènere siga un principi de treball transversal en la intervenció municipal”.

Així mateix, este nou reglament permet l’ampliació de la seua aplicació a qualsevol associació o entitat que tinga la igualtat de gènere entre els seus objectius i l’adscripció del Consell a la Regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

La Regidoria d’Igualtat ha destacat, a més, que s’ha apostat per un model participatiu efectiu, la mostra del qual és el procés de redacció d’este nou reglament, el document anterior de noms de dones per als carrers de la ciutat o els treballs que es portaran endavant per a la redacció del Pla Marc d’igualtat.

D’altra banda, s’establix que les línies marc d’actuació de la Regidoria d’Igualtat i Polítiques Inclusives seran consultades al Consell Municipal de les Dones i per la Igualtat per tal de comptar en tot moment amb les associacions, entitats i agents socials experts.

Comparteix

Icona de pantalla completa