La Regidoria de Mobilitat Sostenible ha reforçat la senyalització de les zones habilitades per al pas de vianants en els carrils bici sobre vorera, per a reforçar la protecció dels vianants, destacant les zones en què el seu pas és prioritari al de les bicicletes.
Esta intervenció, que respon a una demanda veïnal i de col·lectius representats en la Mesa de la Mobilitat dedicada a la bicicleta, s’ha dut a terme esta setmana al barri de la Saïdia, on s’han repintat estos carrils senyalitzant passos de vianants en els trams de carril bici contigus a estos passos en la calçada, amb la finalitat que esta via de preferència per als vianants en calçada s’allargue sobre la vorera fins a superar el carril bici.
La nova senyalització se suma als senyals de cediu al pas ja existents en estos carrils bici, que assenyalen que els ciclistes han de respectar escrupolosament el pas dels vianants, que tenen preferència per a travessar-lo.
“Les bicicletes mai haurien d’haver pujat a les voreres, perquè el seu espai és la calçada, però l’equip de govern anterior va decidir llevar espai a ciclistes i vianants en el repartiment viari per a afavorir els cotxes. Eixe mal està fet i ara ens toca minimitzar-lo i ser molt respectuosos amb els senyals”, ha apuntat el regidor, que vol que esta novetat servisca també perquè, d’una banda, els ciclistes recorden que han de respectar els senyals de prioritat de pas dels vianants i circular a una velocitat més moderada per estos carrils, i d’una altra perquè els vianants recorden que els carrils bici no són espais pels quals circular caminant.
