PIROTÈCNIA NADAL-MARTÍ DISPARA MASCLETÀ PER PRIMERA VEGADA A LA PLAÇA DE L’AJUNTAMENT

La pirotècnia Nadal-Martí, de l’Olleria, dispararà demà a la plaça de l’Ajuntament una mascletà de tall tradicional amb tres principis aeris i cinc retencions terrestres acompanyades de serpentines de color i tro. És la primera vegada que esta empresa valenciana està present en els espectacles pirotècnics promoguts per l’Ajuntament de València durant el mes de març amb motiu de les festes falleres.

En la llarga trajectòria d’esta empresa de l’Olleria, única pirotècnia que queda en una població que arribà a tindre fins a 13 tallers, destaca el primer premi que l’any 1966 va obtindre en el concurs internacional de Mònaco. L’any passat van aconseguir el segon premi en el concurs de mascletaes d’Elx i enguany van fer la disparada amb motiu de l’exaltació de la fallera major infantil de València, Sofia Soler.

El debut de Pirotècnia Nadal-Martí, una empresa fundada en 1932 de la qual actualment és propietària Nuria Consolación Martí Botella, besnéta del seu fundador, tindrà com a espectadores convidades al balcó principal de l’Ajuntament les estudiants dels programes internacionals, com l’Erasmus, que integren la comissió de la falla de la Universitat Politècnica de València.

També assistiran a esta mascletà, convidades per l’Ajuntament, representants de les juntes locals falleres de les poblacions de Bunyol, Paterna i Xest, de la mateixa manera que hui han estat representades al balcó les juntes locals de la Vall d’Uixó, població on té la seu Pirotècnia Peñarroja, que ha disparat, Benidorm i Bétera, i en els pròxims dies ho faran les d’altres poblacions com Xest, Carlet, Catarroja, Gandia, Dénia o Cullera.

Comparteix

Icona de pantalla completa