L’alcalde ha presentat hui una recopilació de plànols de la ciutat documentats i un altre exemplar que reunix recerques històriques

L’AJUNTAMENT PRESENTA DOS LLIBRES “QUE PERMETEN CONÉIXER EL PASSAT I EL PRESENT DE LA CIUTAT PER A CONSTRUIR EL FUTUR”

“L’equip de govern de l’Ajuntament de València treballa per a construir una ciutat patrimonialment bella i socialment solidària, i no es pot pensar i dissenyar el futur sense conéixer i entendre el passat i el present del municipi.” D’esta manera ha explicat l’alcalde de València, Joan Ribó, el valor de dos exemplars que s’han presentat hui al Saló de Cristall de la casa consistorial: la quarta edició de Cartografía histórica de la ciudad de Valencia (1608-1944) i l’edició digital del II Congrés d’Història de la Ciutat de València (1808-2015).

El primer d’estos llibres, editat per la Universitat Politècnica de València, actualitza la primera edició d’aquest exemplar publicat per l’Ajuntament en 1985, quan era alcalde Ricard Pérez Casado, que hui també ha donat suport amb la seua presència al treball de recerca dels arquitectes Amado Llopis i Luis Perdigón.

“L’obra”, tal com ha destacat l’alcalde, “ens permet conéixer l’evolució de la ciutat des de la segona meitat del segle XVI fins a la quarta dècada del segle XX”. L’estudi, que inclou plànols inèdits, discorre des de la ciutat que dibuixa en 1563 el pintor de ciutats Anton van den Wijngaerde i la reflectida, en 1608, pel topògraf Antonio Mancelli, fins a la ciutat que delineen, entre 1929 i 1944, els cartògrafs de la Direcció General de l’Institut Geogràfic i Cadastral, i que fidelment fotografien les imatges aèries militars i civils captades entre 1926 i 1944.

“La lectura dels textos d’este llibre (ara també en valencià i anglés) i l’estudi minuciós dels seus 41 plànols (inclosos en una targeta USB amb una envejable resolució) laminen un camí ja recorregut que oferix les pautes per a evitar errors anteriors i plantejar adequadament, per mitjà del necessari consens ciutadà, les reformes que una moderna ciutat com València ha de dur a terme en els pròxims anys”, ha manifestat Ribó.

Després de la presentació d’este llibre, en la qual han participat la vicerectora de la Universitat Politècnica, María Victoria Vivancos, el secretari autonòmic d’Habitatge, Josep Vicent Boira, i els coautores del llibre, els arquitectes Amado Tito Llopis i Luis Perdigón, l’alcalde ha presentat l’edició digital del II Congrés d’Història de la Ciutat de València (1808-2015).

Este llibre reunix els estudis de més de 60 especialistes que van participar en el congrés, que es va celebrar 26 anys després del primer, organitzat amb motiu de l’aniversari de l’entrada del rei Jaume I a la ciutat. Els coordinadors d’este treball publicat per Edicions Balandra, Josep Sorribes i Joan Carles Colomer, i l’editora, África Ramírez, han explicat que “la finalitat de l’obra és donar a conéixer la ciutat que tenim i facilitar, així, la reflexió per a pensar la que volem”. En la mateixa línia s’ha manifestat l’alcalde de València, Joan Ribó, que ha assegurat “que no es poden afrontar els reptes del futur sense memòria, que és l’aliment de l’ànima”.

“El lector trobarà en este llibre treballs substancials d’història contemporània, d’arquitectura, economia, geografia i art, d’autors nous i experimentats que han fet un important esforç per a presentar el seu treball d’una manera accessible per a tots”, ha detallat Ribó, que ha conclòs la seua intervenció instant la convocatòria del tercer congrés, que s’ha de celebrar prompte per a demostrar la salut cívica i de progrés de la ciutat”.

Comparteix

Icona de pantalla completa