L’Escola d’Adults de Villar torna a organitzar enguany el 2º Concurs de fotografia digital dins de la programació cultural amb motiu de la celebració de la Setmana del Llibre que es desenvoluparà entre els dies 18 i 22 d’abril. Aquesta vegada proposem tres temes diferents a triar i que comentem breument a manera d’orientació.

Tema 1. Menys és més. “Minimalisme” significa “tendència estètica i intel·lectual que cerca l’expressió de l’essencial eliminant el superflu”, és a dir, que per a aquest repte cerquem imatges el més senzilles possibles, amb els elements justs, amb colors purs o formes geomètriques senzilles, etc.

Les imatges no han de ser recarregades ni confuses, es tracta de captar tota l’essència de la famosa frase “menys és més”. Poden aparèixer persones o no, encara que la presència humana a la foto reforça el seu valor. En aquest repte valorarem especialment la creativitat, la composició i l’originalitat de les imatges. Que ser minimalista no significa haver de ser avorrit.

Tema 2. En el carrer. El carrer com a lloc d’inspiració. Alex Coghe explica que “La fotografia de carrer és, certament, una instantània de la vida urbana observada en la seua faceta quotidiana i que inclou tots els seus aspectes: la ironia, la tragèdia, la imprevisibilitat, la crueltat i fins a la bellesa.”

La intuïció sembla definir millor què és i que no és la fotografia de carrer; com diu Bruce Gilden: “Si es pot fer olor el carrer en mirar una foto, és fotografia de carrer.”

Tema 3. Jo vaig somiant camins. D’una banda el camí com a lloc d’esplai, de gaudi de la naturalesa, de trobada amb els paisatges, i per l’altre el camí en un sentit més vivencial. El camí ens ofereix ensenyaments de la vida, que ens fa reflexionar sobre ella, sobre la importància del saber agarrar el moment, sobre el pas del temps, i la manera d’afrontar l’existència.

Comparteix

Icona de pantalla completa