Tema 1. Menys és més. “Minimalisme” significa “tendència estètica i intel·lectual que cerca l’expressió de l’essencial eliminant el superflu”, és a dir, que per a aquest repte cerquem imatges el més senzilles possibles, amb els elements justs, amb colors purs o formes geomètriques senzilles, etc.
Les imatges no han de ser recarregades ni confuses, es tracta de captar tota l’essència de la famosa frase “menys és més”. Poden aparèixer persones o no, encara que la presència humana a la foto reforça el seu valor. En aquest repte valorarem especialment la creativitat, la composició i l’originalitat de les imatges. Que ser minimalista no significa haver de ser avorrit.
La intuïció sembla definir millor què és i que no és la fotografia de carrer; com diu Bruce Gilden: “Si es pot fer olor el carrer en mirar una foto, és fotografia de carrer.”
Tema 3. Jo vaig somiant camins. D’una banda el camí com a lloc d’esplai, de gaudi de la naturalesa, de trobada amb els paisatges, i per l’altre el camí en un sentit més vivencial. El camí ens ofereix ensenyaments de la vida, que ens fa reflexionar sobre ella, sobre la importància del saber agarrar el moment, sobre el pas del temps, i la manera d’afrontar l’existència.
