En el seu text, l’alcalde de València ha subratllat el caràcter participatiu de les falles “en les quals desenes de milers d’homes i dones treballen de forma incansable per a convertir-les en unes festes úniques”.
Joan Ribó ha valorat l’acte com “un moment tradicional i amable de trobada, com ho van ser el del Dia de la Dona, la trobada amb els mitjans de comunicació o amb les dones i homes de la festa. Volem fer unes grans Falles, amb molt més consens i més implicades en la vida de la ciutat”.
A preguntes dels periodistes, l’alcalde de València ha lamentat l’absència d’alguns alcaldes de la conurbació de la ciutat, i s’ha mostrat esperançat per arribar a un acord pel que fa al transport metropolità. Ribó ha afegit que “nosaltres estem disposats a abordar el conflicte i treballar en la seua resolució, en col·laboració amb la Conselleria d’Obres Públiques i Vertebració del Territori i la Diputació” i ha posat com a exemple el conveni que s’està negociant actualment amb Bonrepòs i Mirambell per a la prestació de servicis a canvi de l’ampliació de les línies d’autobusos.
Interrogat sobre si la política municipal s’està construint a força de gestos, Joan Ribó ha assenyalat que els gestos “estan plens de contingut: quan apostem perquè esta casa estiga oberta és un gest, però també una mostra que volem fer les coses d’una altra manera, igual que quan apostem per la la peatonalització parcial de la Llotja, o la participació ciutadana en els pressupostos, ¿és un gest destinar set milions d’euros a la decisió dels votants? Sí, però amb un sentit molt clar i específic”.
