Joan Ribó demana a Isabel Boning que allunye els corruptes del parti popular de l’Ajuntament de València.
Ribó: “independentment que foren investigats o no pel jutge, hi ha un límit de decència política que cal establir clarament: no es pot ser regidor de l’Ajuntament de València amb una acusació al damunt per corrupció, com ocorre en este cas amb el blanqueig de capitals”.
“El que suposàvem es confirma: que tots els regidors, menys un, segons la informació de què disposem, estan investigats, igual que tots els assessors, i a més s’afig un element de la màxima gravetat: que el propi Partit Popular, com a tal, també està investigat”, ha afirmat Joan Ribó en ser preguntat per les novetats respecte al sumari de la Operació Taula.
“No es tracta d’un assumpte menor, és una qüestió de la màxima importància, amb un partit polític formalment investigat per una sèrie de presumptes delictes gravíssims”, ha continuat assenyalant l’alcalde de València, qui s’ha referit a la presidenta del Partit Popular valencià, Isabel Bonig. “Crec que ha de fer una reflexió seriosa i complir allò al que es va comprometre, ja que és gravíssim que gent del seu partit es dedique presumptament a blanquejar diners”.
Segons ha dit posteriorment Ribó, “el PP ha volgut en els últims dies llançar cortines de fum per a desviar l’atenció dels seus propis problemes, quan el que li cal realment és una neteja en profunditat”. Al parer de l’alcalde, “els regidors han de ser conseqüents i, independentment que foren investigats o no pel jutge, hi ha un límit de decència política que cal establir clarament: no es pot ser regidor de l’Ajuntament de València amb una acusació al damunt per corrupció, com ocorre en este cas amb el blanqueig de capitals. La ciutadania no permet més estos comportaments. Ser investigat per un jutge pot ser un mer tràmit judicial que, finalment, pot tindre conseqüències legals o no, però quan les acusacions que recauen sobre un partit i els seus components són tan greus com en este cas i tenen tan difícil explicació per a la ciutadania, cal apartar-se a un costat per a dignificar la institució a la que es pertany”.
En este sentit, l’alcalde ha reafirmat la seua voluntat de continuar treballant perquè “ningú confonga l’honradesa dels valencians i valencianes, amb la corrupció del PP”.
