El regidor de l’àrea, Carles López i Reyes, ha explicat que “la reunió va transcórrer en un clima de cordialitat i de sintonia mútua, amb un ambient molt sincer”. Van tractar temes com la recerca d’un espai més gran per a albergar la seua mesquita ja que se’ls ha quedat xicoteta; la participació i integració en les activitats del municipi; i el treball diari que se fa des de l’Agència de Mediació per a la integració i la convivència social AMICS de Manises.
La Regidoria de Serveis Socials i Inmigració de l’Ajuntament de Manises ha realitzat recentment una reunió amb representants de la comunitat islàmica de la ciutat i de València per primera vegada i com a iniciativa consistorial des que es van instal·lar amb una mesquita en el polígon de Manises. En aquesta trobada va quedar constància de la voluntat que hi ha amb la comunitat islàmica local per a col·laborar conjuntament i donar resposta a les necessitats d’ambdues parts.
A la trobada van assistir cinc persones, entre els quals estava el representant de la Federació Musulmana de la Comunitat Valenciana, Hassane Moutawakil, el President del centre religiós islàmic Intercomunicació de Manises, Madjid Horri, i dues dones en representació dels col·lectius femenins de la mesquita. Des d’aquesta comunitat, que aglutina a un col·lectiu de més de 800 persones, van agrair la iniciativa de manar una delegació de l’ajuntament per a visitar-los en la mesquita local de la ciutat i escoltar les seues idees i preocupacions, que pot ser “l’inici d’una llarga trajectòria de col·laboració i treball comú per al benestar general de la societat on vivim junts”, segons paraules de Madjij Horri.
