La Casa de la Dona reuneix a les usuàries del taller de desenvolupament personal en els seus 25 anys de funcionament i el Consell Escolar de la CV tria el municipi com a seu d’un acte vinculat a la Primavera Valenciana
Amb l’exigència de la plena igualtat entre dones i homes com a motivació, sengles marxes de dones i d’escolars han pres aquest matí els carrers de Quart de Poblet, coincidint amb la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de les Dones.
La primera marxa de “dones empoderades ha eixit de la Casa de la Dona entorn de les 10.30 hores, integrada per usuàries del taller de desenvolupament personal, des que es va inaugurar aquest servei municipal, fa ara 25 anys. Cadascuna de les participants, acompanyades per una batukada (Borumbaia, escola de percussió), portava un globus, en el qual havia escrit el que ha significat en la seua vida la Casa de la Dona. Il·lusió, vida, força, pau, creixement, amor, amistat, voler-me, gratitud, prendre conciencia…, han sigut algun dels missatges.
L’acte ha conclòs davant l’Ajuntament, on l’alcaldessa, Carmen Martínez, acompanyada per la regidora d’Igualtat, Cristina Mora, ha recordat que Quart de Poblet va ser pioner en crear en 2001 la primera Regidoria d’Igualtat de la comarca i ha destacat, en referència a les participants en la marxa: “vosaltres heu donat entitat i sentit a la Casa de la Dona; l’heu omplit de vida i l’heu convertit també en un dels serveis públics referents, que ens diferencien enfront d’altres municipis”.
D’esquerra a dreta, Carmen Martínez, Vicent Baggetto, Miguel Soler i Cristina Mora.
Tot seguit, s’ha celebrat l’acte central de la campanya “Ets una peça clau contra la desigualtat”, organitzada pel Consell Escolar de la Comunitat Valenciana. 500 escolars del municipi han acudit a la plaça de l’Ajuntament, portant unes peces amb missatges contra la desigualtat i la violència masclista o dibuixos, que s’assemblaran i s’exposaran. Els muntatges d’imatges realitzats en tots els municipis que participen formaran part d’una exposició en la Beneficiencia coincidint amb la inauguració de la Primavera Educativa, que ha impulsat la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport, el pròxim 13 de maig.
En l’acte han participat l’alcaldessa, Carmen Martínez; la regidora de Cultura, Educació i Igualtat, Cristina Mora; el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, i el vicepresident del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, Vicent Baggetto.
La Primavera Educativa se celebrarà els dies 13, 14 i 15 de maig en el llit del riu Turia.
