Paiporta ha celebrat aquest dimarts el Dia de la Dona amb la construcció conjunta d’una escultura a càrrec de l’alumnat dels dos instituts del poble, l’IES La Sénia i l’Andreu Alfaro, a més de l’IES Berenguer Dalmau de Catarroja. Cada centre ha aportat les seues peces, amb missatges per la igualtat, per a configurar una obra completa que simbolitza la necessitat de l’esforç de totes i tots per aconseguir aquesta meta. L’activitat és una iniciativa proposada des del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana
A l’acte, que s’ha portat a terme a l’esplanada de l’Ajuntament, han acudit l’alcaldessa de la localitat, Isabel Martín, la regidora de Benestar Social, Maribel Albalat, la presidenta del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, Encarna Cuenca, així com la resta de membres de l’equip de govern i la corporació municipal de Paiporta. També les treballadores i treballadors del consistori, i les components del Consell de la Dona, i les Falleres Majors de Paiporta.
La regidora Maribel Albalat, per la seua banda, ha condemnat la discriminació que pateixen les dones, i ha posat de relleu la sensació que moltes voltes es té de que “la feina ja està feta” quan es veuen els progressos en el camp de la igualtat dels últims anys. “Però vivim encara en una societat masclista que ens menysprea i ens infravalora”, i “sense igualtat no hi haurà democràcia ni justícia”.
Per últim, dues representants del reactivat Consell de la Dona de Paiporta han llegit un manifest en què s’ha definit la lluita per la igualtat com “quotidiana i constant, però encara falta molt per aconseguir-la”. Les dones del consell han volgut denunciar també que “la crisi ha servit com excusa per escometre retallades en serveis bàsics, i ha servit per fer més precari i temporal el treball, per augmentar la taxa d’atur i rebaixar els salaris”, situacions que afecten especialment a les dones.
