L’elaboració conjunta d’una escultura simbolitza la col·laboració per la igualtat en la celebració del Dia de la Dona a Paiporta

Paiporta ha celebrat aquest dimarts el Dia de la Dona amb la construcció conjunta d’una escultura a càrrec de l’alumnat dels dos instituts del poble, l’IES La Sénia i l’Andreu Alfaro, a més de l’IES Berenguer Dalmau de Catarroja. Cada centre ha aportat les seues peces, amb missatges per la igualtat, per a configurar una obra completa que simbolitza la necessitat de l’esforç de totes i tots per aconseguir aquesta meta. L’activitat és una iniciativa proposada des del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana

A l’acte, que s’ha portat a terme a l’esplanada de l’Ajuntament, han acudit l’alcaldessa de la localitat, Isabel Martín, la regidora de Benestar Social, Maribel Albalat, la presidenta del Consell Escolar de la Comunitat Valenciana, Encarna Cuenca, així com la resta de membres de l’equip de govern i la corporació municipal de Paiporta. També les treballadores i treballadors del consistori, i les components del Consell de la Dona, i les Falleres Majors de Paiporta.

En el seu parlament, l’alcaldessa, Isabel Martín, ha lamentat que “encara vivim en una societat masclista en què una dona ha de treballar 116 dies més a l’any que un home per a cobrar el mateix, en què la pobresa té rostre de dona, i 7 de cada 10 usuaris dels serveis d’assistència són dones”, en què “patim micromasclismes, assetjament i maltractaments”, però “som valentes i lluitadores, i entre totes i tots construirem una societat igualitària i lliure”.

La regidora Maribel Albalat, per la seua banda, ha condemnat la discriminació que pateixen les dones, i ha posat de relleu la sensació que moltes voltes es té de que “la feina ja està feta” quan es veuen els progressos en el camp de la igualtat dels últims anys. “Però vivim encara en una societat masclista que ens menysprea i ens infravalora”, i “sense igualtat no hi haurà democràcia ni justícia”.

També s’ha dirigit a les i els presents Encarna Cuenca, qui ha reivindicat la importància de la col·laboració de totes i cadascuna de les persones per a aconseguir la igualtat: “Tot el que hem aconseguit, ha sigut amb l’esforç de totes i tots. Ens hem de preguntar, què puc fer jo per la igualtat?”, ha explicat Cuenca, qui ha afegit que “una acció individual no és suficient” i que “segons l’actuació que es tinga en la vida, es pot canviar la societat”.
Per últim, dues representants del reactivat Consell de la Dona de Paiporta han llegit un manifest en què s’ha definit la lluita per la igualtat com “quotidiana i constant, però encara falta molt per aconseguir-la”. Les dones del consell han volgut denunciar també que “la crisi ha servit com excusa per escometre retallades en serveis bàsics, i ha servit per fer més precari i temporal el treball, per augmentar la taxa d’atur i rebaixar els salaris”, situacions que afecten especialment a les dones.
Després dels parlaments, representants de l’alumnat de cadascun dels centres participants han llegit alguns dels missatges escrits per elles i ells en les peces de l’escultura, abans d’entregar-les per a que quedaren col•locades. L’escultura, que s’ha portat a terme en altres 50 ajuntaments, quedarà instal•lada en la recepció del consistori de Paiporta.

Comparteix

Icona de pantalla completa