La regidora de Sanitat, Noelia Grau, va assistir aquest dilluns al lliurament del fotòmetre del que disposarà a partir d’ara el centre de Salut Pública, gràcies a que la tècnic de Sanitat Ambiental, Mª Paz Ruiz, va ser premiada recentment durant unes jornades sobre el control i la prevenció de la Legionelosis.

D’aquesta manera, Salut Pública podrà detectar en tan sols una hora, possibles casos de Legionel·la SP, de manera que “la resposta per a controlar el brot és més eficaç”, va assegurar Ruiz. I és que l’edil i la tècnic de Salut Pública, van estar acompanyades per Ramón Robredo, gerent de l’empresa distribuïdora, i per Pepe Cano, director del centre, qui va destacar que “posarem a la disposició d’altres centres de la província aquest dispositiu perquè puguen emprar-ho en cas d’emergència”.

Per la seua banda, Grau va insistir en “la importància de poder detectar amb suficient antelació possibles casos per a poder millorar l’atenció i detecció de Legionel·la tant a Oriola com en la resta de la província d’Alacant”. Així, Robredo va destacar entre les característiques del dispositiu la possibilitat d’emprar fins a 105 paràmetres diferents, exportar informes de mesura a un servidor i a un correu electrònic, així com que “es pot manejar mitjançant una aplicació mòbil”.

Comparteix

Icona de pantalla completa