Des de l’ajuntament també es demana que l’estació es col·loque en l’entorn de la carretera Nacional 332, al seu pas pel casc urbà, i s’incloga com un dels punts de mostreig de la Xarxa Valenciana de Vigilància i Control de la Contaminació Atmosfèrica.
La Generalitat Valenciana disposa d’aquesta xarxa d’estacions que permet realitzar un seguiment dels nivells dels contaminants atmosfèrics més importants a les principals àrees urbanes i industrials, i aquest control s’estén a la totalitat del territori valencià.
Com a representants del municipi de major població del territori valencià que encara està travessat per una carretera nacional, considerem necessari i oportú comptar amb una estació d’avaluació de la qualitat de l’aire i convertir-nos així, en un dels punts de mostreig de la Xarxa Valenciana de Vigilància i Control de la contaminació atmosfèrica.
Fa uns dies, l’Alcaldia va realitzar personalment la petició al Director General del Canvi Climàtic i Qualitat Ambiental, qui va demanar un escrit formal per part de l’ajuntament i es va comprometre a fer tot el possible per donar una resposta positiva.
L’Alcaldia ha proposat a tots els portaveus dels grups polítics fer la proposta conjuntament, com sol ser habitual en qüestions relacionades amb el problema del pas de la N-332 per Oliva.
