El Patronat Municipal de Turisme es va reunir anit i va fer una bona valoració dels primers mesos de l’any. La campanya de Nadal, Sant Antoni, Carnestoltes i les XIII Jornades de la Trufa han suposat un important impacte econòmic a la localitat i han atret nombrosos visitants. El Patronat també va valorar positivament algunes iniciatives noves, com “Morella negra com la trufa” i va conèixer les activitats que es duran a terme en els propers mesos. Un dels punts importants de la reunió va ser el Pla de Dinamització Turístic de la Comarca dels Ports que es va a realitzar aquest any.
El regidor de turisme, Jorge Garcia, assenyala que “aquests dos primers mesos de l’any han estat molt positius, ja que han tingut lloc algunes celebracions de gran importància, les primeres setmanes de gener van ser el final de la campanya ‘un poble bell i bo’ de Ferrero Rocher i les XIII Jornades de la Trufa estan tenint una gran acceptació”. En aquest sentit, indica que “les Jornades de la Trufa estan totalment consolidades i compten amb moltíssims visitants. A més, cada any estem innovant i oferint més activitats que permeten conèixer millor al diamant negre de la cuina i que estan tenint una gran participació. Així, ‘Morella negra com la trufa’, els show-cookings i els tallers estan sent un èxit”. A més, Garcia recorda que aquestes jornades gastronòmiques conclouran el dia 13 de març i que encara queden dues demostracions de cuina en viu, amb els restaurants Daluan (demà divendres, 20 h) i amb la Pizzeria Lola i El Faixero (dia 11, a les 20 h). A més, aquest últim dia també es lliuren els certificats de qualitat en destinacions turístiques, Sicted, tant els de renovació com les noves adhesions. Aquests distintius premien la qualitat en els establiments, que han de passar una sèrie d’auditories i pretenen una homogeneïtat en la qualitat turística de les destinacions.
Pla de Dinamització Turístic de la Comarca
Un punt important de la reunió va ser la informació sobre els avenços del Pla de Dinamització Turístic de la Comarca. Una eina que ha de servir per potenciar el turisme en aquesta regió i que es posarà en funcionament aquest any. A través d’ell, es pretén millorar els recursos naturals i turístics de la comarca, crear nous serveis i promocionar millor aquesta zona.

