Igual que la gran majoria de municipis de l’Horta Nord i l’Horta Sud, l’avinguda de la Pau -el barri de Mislata pegat al casc urbà de Xirivella- forma part de la zona B del transport metropolità, la qual cosa suposa sempre un encariment del preu dels bitllets per a anar a València o a Mislata, que estan en la zona A. A més, els veïns d’allí han de pagar doble per anar a estudiar o a treballar a la capital, perquè a la diferència de zones s’unix la necessitat d’haver de combinar la línia de Metrobús que passa pel barri amb el Metro o l’EMT.
L’alcalde, Carlos Fernández Bielsa, explica que a partir d’ara “els veïns de l’avinguda de la Pau podran fer el mateix viatge per molt menys diners, ja que el mateix títol els servirà per a tots els transports, i pagaran per una única zona, la AB, la qual cosa suposa una excel·lent notícia”. Bielsa ha recordat que la integració de zones entre València i l’àrea metropolitana -amb la consegüent integració tarifària- “era una històrica reivindicació de l’avinguda de la Pau i en particular de la seua associació de veïns, que després de molts anys d’aïllament es vorà complida en els pròxims mesos”.
Les noves polítiques metropolitanes de mobilitat que està implantant el Consell no solament beneficiaran als veïns de l’avinguda de la Pau, també als del casc urbà de Mislata, ja que la integració tarifària facilitarà la connexió de la nova línia d’autobús que va al Mercat Central amb tota la xarxa del metro i l’EMT. A data de hui existix un abonament que permet combinar esta línia 150 de Metrobús amb els autobusos de l’EMT, però el futur “Bono Transbordo AB” que ahir va presentar la Generalitat augmentarà la connectivitat dels veïns de Mislata, en integrar també en el mateix bitllet tota la xarxa del metro i totes les línies comarcals de Metrobús. A més, la previsió és que el futur “Bono Transbordo AB” siga més barat que l’actual “Bono Transbordo Mislata”.
Per tot això, Bielsa ha agraït al president de la Generalitat i a la consellera de Vertebració del Territori la seua aposta per “unir persones, en lloc de dividir-les” i recorda, en qualitat de president de la Mancomunitat de l’Horta Sud, que l’àrea metropolitana encara té pendents de solucionar altres greus problemes de mobilitat, com la incompatibilitat del servici de bicicletes públiques de lloguer de València i el dels pobles d’al voltant.
