Ondara commemora al març el “Mes per la Igualtat”; una iniciativa impulsada per la Regidoria de la Igualtat, dirigida per Raquel Mengual i que coincideix amb l’efemèride del Dia Internacional de la Dona (8 de març). En aquesta ocasió, el Mes per la Igualtat inclourà activitats consolidades, com la caminada a Segària i la 15a edició de l’exposició de boixets i trobada de boixets, que es combinaran amb altres propostes, com a xerrades sobre el feminisme i dones en la història; actuacions musicals, zumba, i homenatge a una dona destacada d’Ondara, entre altres. El complet programa, elaborat des dels departaments d’Igualtat i de Cultura, comptarà així mateix amb una destacable i novedosa proposta musical per al diumenge de Pasqua en Segària: el concert “Gegant” que acollirà l’actuació de diversos grups musicals durant tota la jornada.
I GEGANT EN SEGÀRIA AMB ACTUACIONS MUSICALS DURANT TOT EL DIA
Raquel Mengual ha anunciat la celebració del I Gegant en el parc Públic de Segària el diumenge 27 de març (Diumenge de Pasqua). Es tracta d’un festival musical amb concerts durant tota la jornada; una activitat dirigida a tots els públics per a fomentar les activitats a l’aire lliure en un entorn privilegiat com és Segària. Els concerts començaran a partir de les 10 hores, i està confirmada l’actuació de diversos grups musicals, com Tremp, Solar, Rocco, The Vertigos, Red buffalo, Tarke & Ovidi, Blues Explosion, The liarla, o Fanáticos.
ACTIVITATS PER LA IGUALTAT EN EL MES DE MARÇ
A més, la Regidora d’Igualtat de l’Ajuntament d’Ondara ha presentat la programació elaborada per a commemorar al març el Mes de la Igualtat, i ha convidat totes les veïnes i veïns d’Ondara que participen en aquests actes.
Els actes del Mes de la Igualtat comptaran el divendres 4 de març amb el “Sopar de la Dona” organitzat pels Festers del Crist 2016, que tindrà lloc a les 21 hores al Restaurant Ramis. Hi haurà música, sorteig i regals, i els tickets es poden adquirir per 20 euros en la Comissió del Crist.
El dissabte 5 de març se celebrarà la Festa Zumba, al matí, a la Plaça del Centre Social, a partir de les 11 hores, per a gaudir d’un matí compartint música i balls, a càrrec de dos monitors de zumba, Esther i Miguel. Ja a la vesprada, a les 19 hores, hi haurà actuació de “Cantaores i Guitarres” al Centre Social.
Una de les propostes destacades del mes serà la Caminada per la Igualtat a Segària, el diumenge 6 de març. Una cita que tindrà l’eixida a les 9:00 hores des de la Plaça Major, per a recórrer diversos carrers de la localitat abans d’ascendir a Segària i esmorzar allí (tiquet per a l’esmorzar, 2 euros, les inscripcions es poden realitzar a la Casa de Cultura). Raquel Mengual ha animat a totes les veïnes i veïns d’Ondara, de totes les edats, que se sumen a aquesta proposta i gaudisquen d’un matí d’exercici i camaraderia. A més, ha anunciat que la caminada comptarà amb l’acompanyament de la secció de batucada d’Ondarattack formada només per dones: “Girlsattack”, que acompanyaran els participants en la caminada fins a l’eixida del poble, i després també en Segària, ambientant amb percussió aquesta iniciativa, que suposarà la presentació pública del col·lectiu femení.
Ja el dimarts 8 de març, dia en què commemora precisament l’efemèride del Dia Internacional de la Dona, la Casa de Cultura serà l’escenari a les 19:30 hores de l’Homenatge a una dona destacada d’Ondara, la pintora Rosa Gavilà (Ondara, 1943), qui, després de viure a França, on va aprofundir en el món de l’art, ha impartit classes de pintura i s’ha dedicat a la restauració d’art, havent impartit classes de pintura als col·legis d’Ondara durant 13 anys.
La Regidoria d’Igualtat ha programat també dos interessants xerrades per a aquest mes a la Casa de Cultura. “Història de dones; dones amb història. L’accés de les dones de la Marina Alta a la paraula escrita durant els segles XVII i XVIII”, a càrrec de Verònica Zaragoza Gómez, Doctora en Filologia Catalana per la Universitat de Girona, amb una tesi doctoral sobre escriptura femenina en l’àmbit lingüístic català durant l’Edat Moderna, que s’impartirà el divendres 11 de març a les 20 hores; i “Feminisme? = Ulleres violeta per subvertir els dominis patriarcals”, a càrrec d’Irene Ballester Buigues, Doctora en Història de l’Art, Universitat de València, que s’oferirà el dissabte 12 de març a les 19 hores.
Una altra de les activitats més arrelades del Mes de la Igualtat, i que Ondara acull des de fa ja 15 anys, són les relacionades amb l’art de fer boixets, que se celebraran el diumenge 13 de març. La XV Exposició de Boixets s’ubicarà com a novetat al Prado, igual que la XV Trobada de Boixets Vila d’Ondara. Des de les 10 fins a les 14 hores es congregaran al Prado dones vingudes de tots els punts de la Comunitat Valenciana. Les inscripcions es poden realitzar a la Casa de Cultura. Per a concloure, totes gaudiran d’un dinar de germandat. Com a novetat, enguany aquesta activitat està organitzada amb la col·laboració de la nova Associació de Boixets d’Ondara.
Aquest mateix diumenge 13 de març, les activitats del Mes per la Igualtat continuaran amb el recital de cant i piano “Les mil i una dones”, a càrrec de la soprano Carmen Paula Romero i la pianista Pepa Álvarez, a les 19 hores a la Casa de Cultura.
En l’àmbit expositiu, durant tot el mes de març, del 3 al 31, es podrà visitar a la Sala d’Exposicions de la casa de Cultura l’Exposició de Fotografia – “Concurs Fotogràfic de Lactància Materna. Marina Alta. Edició 2015”.
Cal afegir que la programació cultural de març comptarà amb tres noves sessions del cicle “L’hora del conte”, els dimecres 2, 9 i 16 de març a les 18 hores a la Biblioteca Municipal d’Ondara. La principal novetat és que a partir d’ara, tots els mesos, una de les sessions comptarà amb l’actuació de la reconeguda companyia teatral l’Oracle de l’Est. Aquest mes de març la seua sessió serà la del dia 16 de març.
Al març també hi haurà dues activitats organitzades per la Regidoria de Sanitat, dirigida per Zeus Serrano; una xerrada sobre trastorns alimentaris a càrrec d’una psicòloga de Marina Salut el divendres 18 de març a les 20 hores a la Casa de Cultura, i una xerrada informativa sobre com actuar davant pèrdues d’orina, el dimecres 30 de març a les 19 hores a la Casa de Cultura, organitzada amb la col·laboració de FarmaOndara, que anirà a càrrec de Jorge Isidro Márquez (Metge al Centre de Salut d’Ondara), Mª José Rodríguez Moncho (Farmacèutica en farmàcia comunitària d’Ondara) i Vanessa Fontaneda (Comare del Centre de Salut d’Ondara).
