La formació dirigida per Fernando Bonete va oferir un concert dedicat també al món faller

L’Ajuntament de Llíria va rendir ahir un merescut reconeixement públic als músics professors de la localitat que han format part de la Banda Municipal de València. L’homenatge es va realitzar en el marc del concert especial que va oferir esta prestigiosa formació musical al teatre de la Banda Primitiva, dirigida pel seu mestre titular Fernando Bonete.

L’acte va comptar amb l’assistència, entre altres, de l’alcalde Manolo Civera, la secretària autonòmica d’Economia Sostenible, Sectors Productius Comerç i Treball Mª José Mira, la fallera major de Llíria Marta Romero i l’edil d’Esdeveniments Pedro Vicente, que van ser els encarregats d’entregar els reconeixements als músics en actiu, jubilats i als familiars dels difunts.

Un total de 39 professors de Llíria han passat per la Banda Municipal de València en els seus més de 100 anys d’història. Dins d’estos, a més dels veïns de la localitat estaven també aquells que han sigut músics de les bandes del municipi. Per això, també va tindre una particular dedicatòria el mestre Pablo Sánchez Torrella que va ser director de la Banda Municipal de València i ha tingut una gran vinculació amb el moviment musical de Llíria, on va ser director de la Unió Musical en una de les seues etapes artístiques més brillants.

Suport a #FallesUNESCO

El Consistori també va convertir este acte en un altre reconeixement al col·lectiu faller de Llíria. Especialment, enguany en què es decidix que les Falles siguen declarades Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. La Ciutat de la Música va voler projectar així el seu suport a la candidatura a través d’este art, que és senya d’identitat del poble edetà.

Composicions tradicionals d’estes festes com “Valencia”, “Lo Cant del Valencià” o “El Fallero” o l’obra “La romeria a Sant Vicent” del professor de la Banda i veí de Llíria, José Alamá, van posar part de les notes musicals a este acte extraordinari.

Comparteix

Icona de pantalla completa