-88 professors de tots els centres, públics i privats, de l’Eliana s’apunten al primer curs sobre el desenvolupament de la competència matemàtica “Metodologia ABN”.
-Es tracta d’una aposta de la regidoria d’educació per atraure nous sistemes i mètodes d’ensenyament en honor d’afavorir la qualitat de l’educació de tots els escolars de l’Eliana.
El divendres 4 i dissabte 5 de març, 88 docents de l’Eliana participaran en unes jornades d’innovació educativa que l’Ajuntament ha organitzat per a afavorir la formació del professorat local.
La metodologia ABN, segons els experts, millora el càlcul mental i les estimacions, l’alumne aprèn més ràpid i millor, augmenta la capacitat de resolució de problemes, aferma la confiança en el càlcul, millora l’actitud dels alumnes cap a les matemàtiques, i un llarg etcètera de beneficis.
El ponent serà, Jaime Martínez Montero, creador del mètode. L’autor ha declarat que “en el nostre sistema educatiu tenim un algorisme de càlcul que porta temps implantat i del que no s’ha qüestionat la seua validesa o la seua eficàcia, sinó que únicament es transmet als alumnes, que aprenen a realitzar les operacions senzilles (summes, restes, etc.) a força de la seua repetició, és a dir, de realitzar més i més comptes, arribant a ser monòton i avorrit”. Per estes raons el professor va decidir crear este nou mètode, donat que segons les seues pròpies paraules: “és possible calcular de manera més motivadora, més fàcil, més connectada amb el pensament dels xiquets, més adaptada a les seues futures necessitats. En definitiva, la manera més eficaç perquè els alumnes aconseguisquen competència matemàtica”.
La regidora d’educació, Eva Santafé, ha mostrat la seua satisfacció per “l’àmplia resposta del professorat de l’Eliana”. Eixa reacció, ha apuntat “posa de manifest el compromís dels docents amb el projecte municipal l’Eliana educadora”. Per la seua banda, l’alcalde de la localitat, Salva Torrent, ha volgut recordar “la importància de formar i oferir als professors les eines necessàries per a poder actualitzar coneixements i conèixer nous mètodes”. Torrent ha defensat la necessitat d’estes jornades d’innovació educativa, ja que “considerem que els nostres professors han de tindre un ampli protagonisme en la construcció de la societat del futur i l’Ajuntament sempre els va a recolzar en eixe propòsit”.
