L’AJUNTAMENT PARTICIPA AMB TOTS ELS SEUS RECURSOS CULTURALS I DE LOGÍSTICA EN EL PROGRAMA “PRIMAVERA EDUCATIVA”
L’alcalde, Joan Ribó, ha presentat hui la programació en un acte conjunt amb el conseller d’Educació, Vicent Marzà, i el president de la Diputació, Jorge Rodríguez
“Estem molt contents que el programa Primavera Educativa es duga a terme a València, que la nostra ciutat siga la seu d’esta iniciativa, perquè estem convençuts de la importància de la innovació en l’educació, i no sols en l’ensenyament reglat, sinó per a totes les persones que volem millorar la societat en la qual vivim. És una tasca comuna fonamental”. L’alcalde de València, Joan Ribó, ha donat hui el seu suport a la celebració de la trobada de la comunitat escolar i de la societat impulsat des de la Conselleria d’Educació per al pròxim mes de maig amb el títol “Primavera Educativa”.
Ribó ha participat en l’acte de presentació del projecte als mitjans de comunicació, i ha detallat les aportacions de l’Ajuntament, que s’estenen des dels aspectes més estrictament pedagògics i culturals fins a temes de seguretat i manteniment.
Com és conegut, Primavera Educativa es desenvoluparà en nombrosos espais de la ciutat a mitjan del pròxim mes de maig, encara que el Jardí del Túria exercirà com a eix vertebrador de totes les activitats. Tallers, taules redones, conferències, exposicions, xarrades… articulen un projecte el principal objectiu del qual és, tal com ha explicat el conseller Vicent Marzà, “que els valencians coneguen, estimen i valoren el que s’està fent bé en matèria d’educació en el nostre territori”. A més, com a elements paral·lels s’establixen la formació del professorat, per a la qual es desenvoluparan de manera simultània cinc congressos temàtics, i un vessant d’oci i esplai, “perquè la millor manera d’aprendre”, ha subratllat el conseller, “és disfrutar”.
LES APORTACIONS DE L’AJUNTAMENT
En el marc d’esta exposició d’iniciatives educatives, l’Ajuntament no sols treballarà com a element de suport logístic, sinó que donarà a conéixer les seues actuacions de formació pròpies, entre les quals programes com “Viatge musical de les emocions’; l’oferta educativa municipal, “que es renova”, ha anunciat l’alcalde; el “Passeig educatiu pel llit del riu”, o les iniciatives de sensibilització en temes d’importància social, com la neteja o el reciclatge. A més de tot això, es donaran a conéixer els programes de la Universitat Popular o les nombroses activitats de foment de la igualtat, la pedagogia o la memòria. En este context, l’alcalde ha avançat algunes previsions, com les que impulsarà l’EMT, amb titelles i contacontes dins dels autobusos urbans.
I juntament amb tot això, l’Ajuntament cedirà diversos espais municipals per al desenvolupament de les activitats, especialment els 8 quilòmetres del llit del Túria en què s’instal·laran els punts d’exposició i tallers, fins a altres àmbits per a les activitats, com el Centre Esportiu Cultural La Petxina, Pavelló Municipal i pistes esportives, el Centre de Medi Ambient Naturia, el Palau de la Música o el Conservatori, entre altres.
Finalment, el municipi s’encarregarà d’organitzar l’operatiu per a “garantir els temes de seguretat i circulació, que són molt importants”, ha recordat l’alcalde, “atés que s’espera l’afluència de molta gent”. Es reforçaran les rutes de transport urbà, s’habilitaran punts d’accés per als vehicles de la neteja i s’ampliarà la comunicació sobre el desenvolupament del programa també amb publicitat en els vehicles de l’EMT, a través del canal Bussi i amb vinils. “I, de manera paral·lela”, ha conclòs el primer edil, “tots els museus municipals seran d’accés lliure durant els tres dies de desenvolupament de la Primavera Educativa”.

Centres escolars de tot el territori autonòmic, tant de titularitat pública (el 70 %) com de titularitat privada (el 30 %) participaran en esta campanya conjunta, que donaran a conéixer les seues diferents experiències en innovació educativa o les seues aportacions pedagògiques, que duen a terme en els seus àmbits respectius. Tal com ha conclòs l’alcalde Ribó, “estem davant d’un projecte molt interessant, que ens permetrà omplir el riu d’educació i innovació, cosa fonamental, i en què estem treballant de manera conjunta totes les administracions”.
