L’alcalde de Llíria, Manolo Civera, i la regidora d’Urbanisme, Consuelo Morató, han visitat les principals instal·lacions d’abastiment d’aigua potable del municipi. Acompanyats pel delegat d’Aqualia a València, Manuel Sánchez, i el responsable del Servici Municipal d’Aigües, José Miguel Ibáñez, van realitzar un recorregut per les principals captacions d’aigua potable, com són els pous Montañeta, Monteblanco, Rambla i Manantial Gerardo. A més, han aprofitat la jornada per a vore in situ els depòsits de Gerardo i Collaico, que emmagatzemen l’aigua que abastix Llíria, la Pobla de Vallbona i Benissanó.
La visita forma part de les jornades de treball que l’equip de Govern de l’Ajuntament de Llíria ha posat en marxa per conéixer de primera mà l’estat actual de les instal·lacions d’abastiment d’aigua potable del municipi i estudiar les actuacions que seran necessàries dur a terme els pròxims anys per a seguir avançat en la millora del servici.
En este sentit, la concessionària Aqualiaja treballa en l’actualització del Pla director de l’Abastiment d’Aigua Potable, en vigor, que data de l’any 2003. Amb esta modernització es pretén fer una presentació ordenada i sistematitzada de la informació existent en l’àmbit del servici d’abastiment d’aigua potable de Llíria, establir directrius, fites i objectius i formular un pla d’actuacions (estudis, programes i projectes) avaluats tècnica i econòmicament i programats per als pròxims 10 anys.
Des de l’Ajuntament i Aqualia “volem presentar, a partir del mes de juny, el primer esborrany del Pla director per a fomentar en la població el coneixement d’un servici públic tan essencial i involucrar a la ciutadania en les millores que siguen necessàries dur a terme”, hi ha assenyalat l’alcalde Manolo Civera
