L’alcalde de Vila-real, José Benlloch, s’ha reunit amb el president del Col·legi de Graduats Socials de Castelló, Benjamín Beltrán, per a començar a treballar en la signatura d’un conveni a tres bandes entre l’Ajuntament, el col·legi professional i la Universitat Jaume I que possibilite la realització de pràctiques laborals dels estudiants del grau de Relacions Laborals i Recursos Humans en diferents departaments municipals.
“Com a ciutat universitària que som, un dels nostres objectius ha sigut sempre el d’afavorir la interrelació entre la universitat i la societat local i servir de suport a la formació dels nostres joves. Aquest conveni a tres bandes suposa un pas més en aquest mateix esperit, que ens ha portat, entre altres coses, a la creació del primer programa municipal de beques Vilabeca”, assenyala Benlloch. El conveni que tant l’Ajuntament com el Col·legi de Graduats Socials de Castelló promuen amb l’UJI preveu la incorporació en pràctiques d’estudiants universitaris al consistori, amb l’objectiu, explica l’alcalde, “no solament de facilitar una formació pràctica reglada als estudiants sinó també millorar el treball en els departaments municipals, en particular en qüestions com la tramitació d’ajudes a empreses, l’assessorament professional als beneficiaris de Vilabeca Emprén, els riscos laborals o el suport a la creació d’empreses, àmbits als quals estem dirigint molt d’esforç en els últims anys”. L’acord permetrà també “posar en valor l’important treball que el Col·legi de Graduats Socials realitza en la nostra província”.
