L’AJUNTAMENT DE VALÈNCIA ACONSEGUIX EL PERÍODE DE PAGAMENT A PROVEÏDORS MÉS BAIX DE LA SÈRIE HISTÒRICA.
Ha sigut la seua valoració després de conéixer les dades, en primer lloc, del període de pagament a proveïdors. Amb 25’1 dies es tracta de la xifra més baixa que ha conegut l’Ajuntament de València des que es fa seguiment d’esta dada. Segons ha dit l’alcalde, “tenim un compromís amb l’economia productiva de la ciutat, amb les empreses i autònoms que creen riquesa i ocupació; per això, l’administració ha d’estar al seu costat i no entorpir l’activitat productiva, com havia ocorregut en el passat”. Ribó ha explicat que “retardar el pagament implica posar a moltes empreses i autònoms en la corda fluixa, per això fem un esforç diari per acurtar el període de pagaments: perquè som una administració responsable”. A més, ha dit, “l’erari públic es beneficia de la disminució dels interessos de demora. La bona gestió econòmica ha de ser –i per fi ho és- una senya d’identitat del govern municipal”.
D’altra banda, l’Ajuntament ha rebaixat en 5 punts el percentatge d’endeutament de l’administració local, en només 1 any. Així les coses, pel que fa al nivell de deute, cal remarcar com “el deute viu (és a dir, el que queda per pagar de deute) s’ha situat a 31 de desembre de 2015 en els 714’9 milions d’euros, mentre en l’exercici anterior se situava en els 809’6 milions”. El percentatge de deute sobre el total del pressupost municipal se situa, per tant, en el 89’03%, front al 93’83% de finals de 2014. Per a trobar un deute viu més baix, cal remuntar-se a abans del 2005. Sobre estes xifres, l’alcalde Joan Ribó ha explicat que “és possible eixir de les polítiques d’austericidi i de retallades que vam viure en les legislatures passades, amb una bona gestió econòmica que faça confluir un major gasto en polítiques socials i, al mateix temps, prenga el camí de la reducció del deute. La ciutadania exigix polítiques econòmiques responsables, que eviten el malbaratament i l’amiguisme, i pensen en els veïns i veïnes de la ciutat. I en això estem en este govern municipal”.
