Una representació del consistori, encapçalada per l’alcalde Joan Ribó, ha participat en la concentració convocada per la Coordinadora Valenciana d’ONGD per a condemnar l’assassinat de l’activista hondurenya Berta Cáceres, dirigent del Consell de Pobles Indígenes d’Hondures, comés la matinada del 3 de març.
Berta Cáceres va rebre en 2015 el premi Goldman, un dels més prestigiosos del món en temes mediambientals, per la seua col·laboració en la defensa del territori de l’ètnia ienca hondurenya, amenaçat per la construcció de la presa hidroelèctrica Agua Zarca, i això li va costar l’empresonament. Recentment, Berta Cáceres havia denunciat l’assassinat de diversos líders indígenes i fins i tot les amenaces de mort que ella mateixa estava patint.
Després d’un breu moment de silenci al final de la concentració, Joan Ribó ha recordat la vinculació de Berta Cáceres amb les organitzacions valencianes de solidaritat i ha condemnat públicament l’assassinat: “El que ha passat és una salvatjada.
Es tracta d’una persona de reconeixement internacional. Des de l’Ajuntament manifestem la nostra solidaritat amb totes les ONG i els defensors del medi ambient i els drets dels indígenes”.
EMT
A preguntes dels periodistes, l’alcalde de València ha reiterat la disposició de l’Ajuntament a arribar a acords sobre el transport públic a l’àrea metropolitana: “El que han d’entendre en la resta de localitats és que València no pot legalment sufragar el servici de forma completa. Estem disposats a arribar a acords econòmics, a fer anàlisis de costos i revisar el que siga necessari. En el moment en què tinguem un contracte programa i una agència de mobilitat estos temes s’arreglaran, però no és competència de València córrer amb les despeses del transport a tota l’àrea metropolitana”. Ribó ha afegit que la creació de l’agència de mobilitat està en mans de la Conselleria, i hi ha una previsió perquè es pose en marxa el pròxim mes de juny: “Ja està tot signat i la seua dotació entrarà en els pressupostos de 2017”.
Respecte a la nova investigació de què ha sigut objecte l’exvicealcalde de València, Alfonso Grau, Ribó ha comentat que la successió de notícies sobre corrupció local “sembla la cançó de l’enfadós; cada dia ens desdejunem amb una de nova.
L’única cosa que desitge és que tot açò s’acabe ja. Esta ciutat necessita neteja, necessita respirar”.
