En el mes de setembre del 2015 a proposta de la Regidoria de Politiques Socials, i amb el suport de l’equip de govern del Ajuntament de Beniarjó, se sol·licita l’admissió del municipi de Beniarjó com Organització Associada de Repartiment al Banc d’Aliments de València donada la situació de famílies i persones desfavorides que es trobaven en situació de pobresa econòmica i especial situació de vulnerabilitat social. Esta acció va a formar part d’un projecte de politiques de benestar social integral, al nostre poble.
Desprès una sèrie de tràmits i documents que aquesta Regidoria ha tingut que aportar per tal d’acomplir i justificar el requisis i les condicions que es necessiten per tal de ser una Organització Associada de Repartiment (OAR), i, després de rebre la visita d’una inspecció al local habilitat per emmagatzemar els aliments, finalment hem aconseguit el vist i plau del Banc d’Aliments de València i el dia 15 de març hem rebut la primera carrega oficial de productes alimentaris. En total seran 3 les fases de recollida d’aliments no peribles a l’any.
A tal efecte ja s’havia posat en marxa un xarxa de persones voluntàries per tal de fer el repartiment del aliments en el lloc habilitat per a tal efecte. Hem aconseguit fer un conveni entre l’Ajuntament de Beniarjó i la Fundació Borràs Estela que ha cedit un local per què servisca de seu.
També des de aquesta regidoria s’ha impulsat la creació d’una ONG “Beniarjó Solidària”, per tal d’accedir i ser beneficiaris d’aliments peribles (frescos), també depenent del Banc d’Aliments de València. Hem rebut confirmació de la admissió de la nostra ONG, que ens permetrà carregar una vegada al mes aliments frescos.
Des de aquesta Regidoria volem donar les gràcies a la xarxa de dones i homes voluntaris que s’han implicat amb tanta il·lusió en aquest projecte, a la Fundació Borràs Estela, per la seva generositat en la cessió del local, i a l’empresaris Vicente Giner i Antoni Blay per la seva solidaritat, aportant material frigorífic per poder mantenir refrigerats els aliments. Gràcies a totes i a tots.
