L’ alcalde de Benissa, Juan Bautista Roselló, el regidor d’ esports, Arturo Poquet, i Santi Bordes, director tècnic de la carrera i membre del “Grup de Muntanya Margalló”, han presentat la V Perimetral de Benissa, que enguany es reinventa, organitzant dues carreres: una marató (42 km) i una Ultra Trail (84 km) per al pròxim 12 de març.

Segons han explicat, la 42K, amb 2.000 metres de desnivell positiu, és una carrera per muntanya amb poques zones tècniques, més adequada per a corredors ràpids mentre que l’ Ultra Trail, amb 4.650 metres de desnivell positiu, és una carrera per muntanya d’ Ultra-fons amb un itinerari ple de zones tècniques i requereix una major preparació física. Santi Bordes ha afirmat que enguany es vol consolidar la Perimetral de Benissa de forma definitiva i posar-la en el punt de mira dels observadors de carreres Ultra Trail.

Incloure un nou recorregut ha permés recuperar moltes sendes oblidades, i que estan situades en llocs privilegiats tant de Benissa, com dels municipis adjacents, com Calp, Altea, Callosa, Gata, Llíber, Senija i Xaló, per la qual cosa el recorregut abasta les comarques de les dues Marines.

Ambdues carreres tindran el punt d’ eixida a la Plaça Jaume I, la marató a les 7.00 del matí i l’ Ultra Trail a les 5.00 del matí. El punt de meta estarà situat a la Placeta de l’ Església Vella.

El recorregut estarà totalment senyalitzat amb cinta biodegradable, banderes i senyalització horitzontal en alguns punts, així com presència sanitària, ja que enguany compten amb la novetat de tenir disponible un helicòpter del Consorci de Bombers. A més, més de 150 voluntaris estaran repartits al llarg del mateix, juntament amb membres de la Guàrdia Civil, Policia Local i Protecció Civil.

Tant l’ alcalde, Juan Bautista Roselló com el regidor, Arturo Poquet, han volgut agrair als voluntaris, empreses col·laboradores, Protecció Civil, Guàrdia Civil, Creu Roja de Teulada i sobretot als membres del Grup Margalló, l’ esforç i treball realitzat i esperen que aquestes proves isquen a la perfecció. Des del Grup de Muntanya també han volgut agrair la col·laboració de la Penya “El Frare”, de Callosa d’ en Sarrià.

Comparteix

Icona de pantalla completa