LA MASCLETÀ ES VENDRÀ COM UN RECLAM TURÍSTIC PER ALS CIUTADANS DE LA REPÚBLICA XINESA

“Un gran crit de música que se’ls pot oferir també als ciutadans xinesos que s’interessen per València com a destinació turística”. Estes han sigut les paraules del responsable de la major agència de viatges de la República Xina, Dale Pei, que ha presenciat la mascletà de hui, disparada per Pirotècnia Alpujarreña, des del balcó de l’Ajuntament, on l’alcalde de València, Joan Ribó, ha vist l’espectacle pirotècnic com un valencià més, sense protagonismes, perquè, tal com ha manifestat, “en primera fila estan les que han d’estar, les falleres majors que representen tots els valencians i valencianes”.

L’esmentat empresari xinés ha acudit a l’Ajuntament al costat del responsable de Turisme de província xinesa de Gansu, Wuang Fumin, que s’ha desplaçat a Espanya per a afermar les relacions culturals entre els nombrosos municipis pels quals va discórrer la ruta de la seda.

Al costat d’esta delegació internacional, en el balcó de l’Ajuntament hi havia, entre altres, la directora territorial d’Igualtat, Isabel Serra, l’intendent del Palau de les Arts, Davide Livermore, i el discjòquei, Chimo Bayo, qui ha realitzat per al gaudi de tota la ciutadania una versió en valencià de la Festa del Foc, que l’Ajuntament difondrà en el seu web.

LES MASCLETAES DEL CAP DE SETMANA

La Pirotècnia Hermanos Fernández serà l’encarregada de disparar la mascletà de demà dissabte, dia 5 de març, i Vulcano serà la responsable de la del diumenge dia 6. El cap de setmana també estarà amenitzat amb una mascletà de colors de 20 minutos de durada que es dispararà en la plaça de l’Ajuntament, al final de la cavalcada del Ninot que recorrerà els carrers del centre de València el dissabte a partir de les 17 i fins a les 22 hores, aproximadament.

Entre les persones que es donaran cita en el balcó per a presenciar des d’allí la mascletà del dissabte hi ha, entre d’altres, els membres del grup de teatre El Catalejo, que compartiran l’experiència amb fallers de les comissions i amb els ciutadans que van resultar agraciats en el sorteig que, per primera vegada, ha convocat l’Ajuntament de València amb l’objectiu d’“obrir el balcó a la ciutadania també en falles”.

Este espai, en el qual també es reunixen les falleres majors i els membres de la corporació, estarà obert el diumenge per a altres ciutadans i membres de comissions falleres, i també per a representants de les juntes locals falleres dels pobles.

Finalitzat el primer cap de setmana de març, la mascletà del dilluns la dispararà la Pirotècnia María Angustias. Este espectacle tradicional valencià també podrà ser admirat per ciutadans i ciutadanes, així com pels membres de diferents comissions falleres des del balcó de l’Ajuntament.

Comparteix

Icona de pantalla completa