Joan Sanchis destaca que amb la gestió de la nova administració autonòmica la ciutat evita recórrer a préstecs i pagar interessos
La Generalitat Valenciana ha saldat el deute que mantenia amb l’Ajuntament d’Ontinyent en concepte de subvencions aprovades, concedides i no pagades. En concret, el Govern liderat per Jorge Rodríguez es va trobar un deute acumulat de 3’5 milions d’euros en 2011, que a principis de 2015 encara es mantenia en al voltant de 2 milions.
Amb l’arribada al Govern Valencià del nou Consell presidit per Ximo Puig s’han abonat els deutes que s’arrossegaven essencialment de l’àrea de Benestar Social, deixant pendent sols alguns pagaments que en conjunt estarien al voltant dels 200.000 euros.
A data de gener de 2015 la Generalitat seguia mantenint un deute d’uns 2 milions d’euros amb Ontinyent. El passiu es concentrava en les ajudes per al manteniment de centres assistencials de titularitat municipal, de manera que el 70% dels impagaments corresponien principalment a subvencions per a Benestar Social. El deute autonòmic comprometia la tresoreria municipal, ja que obligava a l’ajuntament a mantenir una pòlissa de crèdit per a avançar els diners que no arribava de la Generalitat, pòlissa que generava importants costos financers al consistori. Ara l’ajuntament operarà amb més marge de maniobra després que el Consell haja liquidat el deute.

