“Des que em vaig fer càrrec de la Regidoria de Joventut, una de les primeres coses que vam fer va ser dignificar la figura dels grups de música de Vila-real, organitzant concerts de grups locals en les festes patronals des de setembre de 2011”, explica Ochando, qui destaca que “des de llavors, la relació de la regidoria amb els músics locals ha anat evolucionant i millorant amb multitud d’accions, des de publicacions de llibres o fitxes, fins a coses que semblaven tan senzilles però que, fins al moment no eren habituals, com tenir aigua en l’escenari o cobrar per actuar”.
Per la seua banda, David Serrano, en representació dels músics locals que organitzen el concurs, ha anunciat que el termini d’inscripció s’obri demà i es tanca el 6 d’abril. De totes les propostes rebudes a través del correu concurs_locals@outlook.es, on es poden enviar un màxim de dues cançons, se seleccionaran sis bandes i es realitzarà un concert de presentació a càrrec de Sánchez, en acústic, el dissabte 9 d’abril, a les 19.30 hores a l’Antic, en el qual també es donarà a conèixer el jurat, “compost per músics de renom de la província”.
Hi haurà dos semifinals amb la participació de tres grups. La primera tindrà lloc el dissabte 23 a les 19.30 hores en el Vil Disc-Pub, i el 30 d’abril, a les 23.00 hores, en Vila-Beer Irish Pub. De cadascuna sortirà un seleccionat i tots dos actuaran el 19 de maig en la final, que tindrà lloc en el carrer Germanies, enfront de Beer-Attack, en col·laboració amb l’associació Conquistant Graons, al benefici dels quals anirà tot el que es recapte. “A més, comptarem amb un teloner de gran altura, com és el cantaor valencià Pep Gimeno Botifarra, que se suma a la causa solidària”, explica.
“Els músics de Vila-real també són emprenedors i mereixen que comencem a canviar la cultura musical en general, ja que es pensa que solament amb posar un escenari al músic ja es pot donar per pagat”, assegura l’edil, qui manifesta que “els artistes locals inverteixen el seu temps i els seus diners en una carrera musical a través de la qual molts acaben guanyant-se la vida ací, i fins i tot en altres països. Som terra de músics i per açò hem de seguir donant suport a tots perquè continuen creixent”, conclou.
