L’AJUNTAMENT OBRI CINC CENTRES ESPECIALITZATS D’OCUPACIÓ EN DIVERSOS DISTRICTES DE LA CIUTAT
El primer tinent d’alcalde i regidor de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic Sostenible, Joan Calabuig, ha anunciat que l’Ajuntament de València obrirà la pròxima setmana cinc nous centres especialitzats d’ocupació, situats en el Mercat de Castella, els Lleons, Emilio Baró, avinguda de la Plata i antiga Fàbrica de Tabac. Així mateix, ha avançat que s’obriran altres cinc centres més en els pròxims mesos, fins a un total de deu.
Joan Calabuig, que presidix hui el patronat de la Fundació de la Comunitat Valenciana del Pacte per l’Ocupació de la ciutat de València, ha destacat que l’Àrea de Desenvolupament Econòmic promou un nou “sistema d’atenció diferenciada i personalitzada destinat a les persones en atur”. “Estem acostant els nostres servicis a la ciutadania i oferint servicis de llançadora d’ocupació amb major abast que l’actual”, ha assegurat.
Segons ha explicat, estes noves oficines actuaran com a agències de desenvolupament local en els barris amb tasques de prospecció, de contacte amb les empreses per a detectar les seues necessitats de personal, així com de formació i orientació amb itineraris de col·locació personalitzada per a les persones en atur. De la mateixa forma, ha precisat que es treballarà coordinadament amb les entitats i col·lectius dels barris.
Al costat d’açò, ha destacat que s’estan millorant les aplicacions informàtiques i els servicis online per a facilitar l’accés a les ofertes d’ocupació i la inscripció en l’agència de col·locació en temps real. D’esta manera, ha continuat, “oferim un valor afegit pel que fa als servicis existents, que es completarà amb un portal web d’ocupació i emprenedoria”.
“Canviarem la forma d’atendre les persones aturades, de manera personalitzada i ajustada a les realitats de cada zona de la ciutat”, ha destacat, i ha apostat per “definir una política d’ocupació transversal, innovadora i amb identitat pròpia que no s’ha fet en els anys precedents”.
Quant als servicis d’ocupació municipals, ha explicat que el nou govern s’ha trobat “un conjunt d’iniciatives aïllades que no responien a les necessitats d’una ciutat com València”. “Per això hem iniciat un procés de suma d’esforços que ens garantisca la màxima coordinació entre el Servici d’Ocupació i Emprenedoria de l’Ajuntament, la Fundació Pacte per l’Ocupació, agents socials i Servef entre altres”, ha citat.
