Les Regidories de Cultura i de la Dona de l’Ajuntament d’Alginet, amb imatges de l’Arxiu Ismael Latorre Mendoza, organitzen l’exposició ”La força de la dona”.
La inauguració és demà, divendres quatre de març, a les 19’30h, al Teatre Modern d’Alginet. Es podrà visitar fins el dia 18. L’exposició forma part dels actes dedicats a la setmana de la dona, que a Alginet seran més llargs en durada, sent el primer acte oficial.
74 revelats fotogràfics d’Ismael Latorre dels seus propis negatius s’exposen a un públic que podrà gaudir d’imatges que van des dels anys quaranta fins a la dècada dels noranta, quan el fotògraf de la Ribera va deixar la seua activitat.

L’exposició itinerant que fins ara comptava amb no més de 25 imatges, s’ofereix a tots els ajuntaments del País Valencià triplicant el nombre de fotografies.

L’Arxiu Ismael Latorre Mendoza compta amb més de 300.000 negatius, sent un dels arxius històrics més grans del País Valencià.

Des que va faltar el fotògraf (el 23 de desembre de l’any 2011), els germans Latorre han col·laborat amb 4 llibres de diferents editorials, amb els pobles de Carlet i Alginet. També han col·laborat a Guadassuar amb el Departament d’Història -IES Guadassuar- en un projecte educatiu, dedicat a la postguerra, aprovat per la Conselleria d’Educació. Els germans Latorre, hereus dels drets d’ús públic i de l’arxiu, Gerard i Carolina Latorre Canet, actualment són els comissaris de l’exposició.

A l’anterior legislatura la Generalitat Valenciana es va interessar per l’adquisició de l’arxiu. La família i la Generalitat no han arribat de moment a un acord.

Foto d’Ismael feta per Carolina Latorre Canet.

Una imatge de l’exposició: Pelant closca d’ametlla, 1959-08-11.

Comparteix

Icona de pantalla completa