La dotzena edició de les Jornades per a la Sostenibilitat que han tingut lloc a Muro amb el títol “Natura, clima i responsabilitat. Nous reptes per afrontar” han conclòs aquest passat diumenge dia 13 amb un èxit de participació.

El acte de cloenda va tindre lloc al Centre Cultural Polivalent i va comptar amb la presencia i parlaments del Regidor de Medi Ambient, Eli Pérez, i de la Directora General de Prevenció dIncendis Forestals, Dèlia Álvarez, de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient, Canvi Climàtic i Desenvolupament Rural.

Al seu discurs Eli Pérez va agrair a tots els assistents a les activitats, conferenciants i col·laboradors, per fer possible aquestes jornades que han tingut lloc a Muro des del passat dia 20 de febrer, on s’han dut a terme conferències amb científics de primer nivell i activitats al medi natural relacionades amb els ecosistemes de la zona, l’astrologia o l’etnobotànica, tant per al públic adult com per a escolars.

Han sigut molts els visitants que s’han acostat des de poblacions del Comtat, l’Alcoià i La Vall d’Albaida a les diverses activitats realitzades. “Esperem que aquestes jornades, a banda de la seua vessant lúdica, hagen servit per a moure consciències mediambientalment. Som conscients que el canvi climàtic representa una amenaça urgent i amb efectes potencialment irreversibles per a les societats humanes i el planeta, i que, per tant, exigeix la cooperació de tota la població. Encara que no ho cregam, amb xicotets gestos, com ara comprar productes de temporada, comerç de proximitat, consumir producte local, anar a peu enlloc d’anar amb cotxe, gastar menys envasos… podem fer més sostenible aquest mon”, ha remarcat Eli Pérez.

Posteriorment es va projectar la pel·lícula documental “La vida en llamas” dirigida per Manuel Martí, nominat al Premi Goya pel documental “30 años de oscuridad” i estrenada al 2015. Narra el dia a dia de la unitat d’elit contra incendis a Andalusia, la BRICA, i retrata la realitat, desconeguda per al gran públic, de milers de professionals, als quals ret homenatge, que en tot el món arrisquen la seva vida i lluiten a l’ombra contra els incendis forestals.

Un sector, el dels incendis forestals que, en paraules del Regidor de Medi Ambient, coneixedor de primera ma, “ha estat oblidat per les administracions i on els que hi treballen ho fan per convicció i estima a la natura i, en la majoria dels casos, de forma molt precària. Amb salaris baixos i contractes temporals, inestabilitat que no fa més que agreujar la mancança d’una categoria professional per la qual es lluita des de fa anys”.

El regidor va afirmar “ser conscient que des de l’actual govern autonòmic s’està intentant revertir aquesta situació, alhora però que amb l’herència rebuda es fa complicat fer-ho de cop” i va transmetre a la Directora General de Prevenció dIncendis Forestals, Dèlia Álvarez, l’esperança de que les coses canvien. Per a finalitzar la seua intervenció va agrair la seua presencia, al igual que la del Secretari Autonòmic de Medi Ambient, Julià Álvaro, que, recordem, va presidir l’acte d’inauguració de les jornades, donant suport així des de la Conselleria a activitats d’aquest tipus.

Dèlia Álvarez va agrair la invitació de l’Ajuntament de Muro i va explicar als assistents la tasca feta des de la Conselleria en matèria de prevenció d’incendis, els problemes que s’han trobat des que governen i les línies a seguir a partir d’ara. Per a finalitzar va donar l’enhorabona a l’organització per un programa tan complet i variat.

Comparteix

Icona de pantalla completa