L’artista basc treballa amb olis i collage per a crear unes obres que busquen apropar al món la igualtat, la dignitat i el canvi perquè les dones recuperen el paper que els correspon.
La inauguració de l’exposició de Diego Moyua és la primera de les activitats d’una programació que s’allargarà fins al 12 de març.
Moyua: «l’essència femenina és una llavor que portem tots dins i que està present tant en els homes com en les dones»Olis, collages i obres de gran format conformen Essència femenina, l’exposició de Diego Moyua (Oñati, 1970) que s’inaugurarà divendres a les 20 hores a la Casa de Cultura de Bellreguard on hi romandrà fins al 5 d’abril. Una exposició que inaugura, alhora, els actes de la setmana de la dona que inclouen intercanvis culinaris, actuacions musicals, presentacions i teatre.
Amb Essència femenina, Moyua crea una sèrie d’obres que tracten d’apropar al món la igualtat, la dignitat i el canvi «perquè les dones recuperen el paper que els correspon». La seua és una obra plena de símbols que, després de recórrer diferents camins, l’ha portat a centrar-se en la dona com punt de partida i d’arribada, històries i detalls marcats per uns colors vibrants amb un estil personal que recorda els surrealistes.
L’artista basc, que ha exposat entre d’altres a la Shangai Fair Art o a la Bienal Internacional de Madeira, vol mostrar com «l’essència femenina és una llavor que portem tots dins i que està present tant en els homes com en les dones. És el poder que portem dins des que comencem a respirar en el ventre matern. Pot estar en la superfície de la pell o en el fons; en tot cas, descobrir-la i viure-la plenament és fonamental per a tenir una ment oberta i creativa».