La parròquia de Montsió de Torrent va acollir un dels actes més importants de la Setmana Santa torrentina, el Pregó de la Setmana Santa, moment que marca l’inici d’una de les celebracions amb més tradició de la capital de l’Horta Sud.
La protagonista de la nit va ser la reina de l’Encontre i àngel de Resurrecció de 2016, Carmen Verdet Artés, qui va acudir acompanyada per les dos cambreres, Amparo Fabiá Pascual i Amparo Martínez Puig i pel president de la Junta Central de Germandats, José Vicente Yago. La reina de l’Encontre rebé el suport d’un gran nombre de representants de la Setmana Santa torrentina, amics i familiars així com per l’alcalde Jesús Ros, el regidor de l’Àrea de Cultura, Alfred Costa i un nodrit grup de la corporació municipal.
En esta ocasió, l’encarregat de pronunciar el pregó fou el pare Javier Martínez Castillo. Després del discurs del pregoner, Carmen Verdet va rebre la banderola amb la inscripció d’Al·leluia, símbol que portarà durant la celebració del Diumenge de Resurrecció. Este banderí servirà per a escenificar la trobada de la Mare de Déu amb Crist ressuscitat que tindrà lloc el pròxim dia 27 de març.
La Banda Simfònica del Cercle Catòlic de Torrent fou l’encarregada de tancar l’acte que ens indica que queda una setmana per a començar la Setmana Santa.
Entrega de premis dels concursos culturals de la Junta Central de Germandats
Dissabte passat, el Museu de Setmana Santa va acollir l’entrega de premis dels concursos culturals de la Junta Central de Germandats de Setmana Santa de Torrent. La reina de l’Encontre i àngel de la Resurrecció, Carmen Verdet, presidí l’acte acompanyada del president de la Junta Central, José Vicente Yago, l’alcalde Jesús Ros i el regidor de l’Àrea de Cultura, Alfred Costa.
Els guanyadors del concurs de dibuix escolar van ser:
Segona categoria: Ana María Rubio Mimbrera (IES Veles e Vents)
Accèssits: Salvador Palop Medina i Claudio Chust Baviera
