CONSELLERIA ES COMPROMET A FORMAR UNA MESA PER VEURE POSSIBLES SOLUCIONS A LES LLICÈNCIES DEL CENTRE

L’AJUNTAMENT REALITZARÀ ASSESSORAMENT TÈCNIC PER ESTUDIAR LES SOLUCIONS MÉS VIABLES MENTRE ES CONFORMA LA MESA

El director general de Comerç, Natxo Costa i la regidora de Comerç, Vanessa Moltó, s’han reunit amb els comerciants del centre per tractar d’atendre les seues reivindicacions.

Vanessa Moltó va donar resposta una per una a totes les reivindicacions, observant que el principal problema era el de obtindre una normativa autonòmica que facilite als ajuntaments la concessió de llicències d’obertura als centres històrics. Va informar als comerciants de moltes iniciatives que ja ha posat en marxa l’actual Govern, com les bonificacions al 50% en la taxa de llicència d’obertura al centre o les ajudes iNMpuls al lloguer, així com la llicència express implantada fa dos anys, en la que primer s’obté la llicència i després es tramita, tot i això, «encara queden coses per treballar, com la recuperació de l’entorn, i en aquest sentit l’Ajuntament ha posat en marxa el programa ARRUS, pel qual els veïns poden demanar subvencions del 55% a fons perdut per la rehabilitació del seu edifici, per altra banda, també hi ha regulada bonificació del 95% a l’impost de construcció (ICIO) al centre», afirma Vanessa Moltó.

Per la seu part, el director General de Comerç, Natxo Costa, es va comprometre a formar una Mesa de treball entre Comerç, Patrimoni, Benestar Social i els ajuntaments afectats, per veure la possibilitat de flexibilitzar l’actual llei autonòmica d’accessibilitat, que és el principal problema que tenen els ajuntaments per poder atorgar llicències d’obertura als centres històrics.

Així mateix, Vanessa Moltó fa un oferiment «per sumar esforços entre comerciants i tots els grups polítics per resoldre les necessitats del centre, un problema que s’arrossega des de fa més de 30 anys i que l’actual Govern intenta pal·liar amb la implantació de nous serveis com l’Àgora, l’oficina PROP, la recuperació del CADA, o el Palau de Justícia, a més de l’esmentat programa ARRUS de regeneració de zones degradades».

«Cal que treballem tots junts per conscienciar, no només a les administracions, si no també als veïns», conclou la regidora de comerç.

Comparteix

Icona de pantalla completa