Per al regidor de Medi Ambient «Benicarló s’implica en aquestes xarrades per la seua voluntat de ser ciutat educadora, és a dir, que hem de crear consciència en els nostres ciutadans de tota la problemàtica que se’ns ve a sobre amb el canvi climàtic, al mateix temps que col·laborem amb entitats locals i comarcals per tirar endavant projectes mediambientals».
Per al 24 d’abril està prevista la conferència de José Anastasio Urra, professor de la Universitat de València, que parlarà sobre el col·lapse a què ens aboca el creixement actual. Urra és un gran divulgador i explicarà, amb dades, com la forma de vida actual està causant seriosos impactes sobre el medi ambient.
Per finalitzar, el 24 de juny s’ha programat la conferència del científic, divulgador, escriptor, poeta i filòsof Jorge Riechmann, amb el títol «Camins transitables i creixement». Riechmann dóna conferències arreu del món i ha publicat desenes de llibres sobre temes com els transgènics, l’alimentació, el canvi climàtic o la dependència del petroli.
Paral·lelament, a Vinaròs i la Sénia també s’han programat conferències a càrrec de Pedro Prieto, Jordi Vilardell i Federico Demaria. El representant d’Ecologistes del Sénia Manel Mas ha reconegut la tasca de tota la gent implicada en aquest cicle de conferències i ha destacat que aquesta iniciativa «posa en valor el nostre territori i el situa en el mapa cultural, tant de Castelló com de Tarragona».
