L’AJUNTAMENT REP ELS DEU PRIMERS CIUTADANS, TRIATS PER SORTEIG, PER A GAUDIR D’UNA MASCLETÀ DES DEL BALCÓ PRINCIPAL
Tant l’alcalde de València, Joan Ribó, com la vicepresidenta de les Corts Valencianes, Mònica Oltra, han destacat la rellevància simbòlica que hui, per primera vegada, deu ciutadans, triats per sorteig, hagen estat en el balcó de l’Ajuntament gaudint de la primera mascletà del mes de març. Ribó i Oltra han assistit a esta mascletà des de la segona fila, per a cedir tot el protagonisme a les falleres majors, Alicia Moreno i Sofía Soler.
“Molt bé la primera mascletà, i molt bé que haja començat a entrar gent per sorteig al balcó. Jo l’he vista en el meu lloc, que és en la segona fila, perquè per a nosaltres és una regla d’or que volem respectar, com ja vam fer en la Crida, que la primera fila siga pares les falleres majors. Em sembla molt important que siguen elles qui presidisquen la mascletà”, ha manifestat l’alcalde, Joan Ribó, en concloure l’espectacle pirotècnic
“Vull manifestar la meua satisfacció perquè comencen a entrar persones per sorteig en el balcó” –hi ha afegit– “i que esta casa deixe de ser una espècie de ciutat prohibida on solament accedixen uns quants escollits. Volem que siga la casa de totes i tots els valencians, encara que no hi càpien tots i hàgem de fer sorteig. Em sembla molt important dir-los que este balcó és de tot el món, i si no poden vindre ací enguany podran vindre al balcó un altre any”.
Per la seua banda, Mònica Oltra ha afirmat que li ha agradat molt la mascletà “i també m’ha agradat molt que les persones que han estat hui ací per sorteig ens hagen agraït la iniciativa. Que el balcó siga per al poble és una cosa que canvia la fisonomia de les Falles, com les canvia que tinguem un alcalde que se situa en un lloc discret i cedix el protagonisme que els correspon a les falleres. Açò li dóna un aire nou al balcó i fa goig pujar ací”.
Mònica Oltra, fallera des de fa molts anys, ha afirmat que “sempre m’agrada vindre a la mascletà del dia 1, ací o baix, perquè m’agrada molt vore-les des de baix. El dia 1 és molt simbòlic perquè arranca el tram final cap a les Falles, i procure no perdre-m’ho”. Oltra s’ha referit, igualment, a la presència en dl balcó de les guanyadores dels premis Isabel Ferrer: Pilar Dolz i Virginia Molina, ”que es lliuren esta vesprada i es concedixen a persones que destaquen per una trajectòria de lluita en favor de la igualtat entre homes i dones, perquè, a més, les Falles són una festa molt femenina en la qual les dones tenen un paper central”.
