La declaració conjunta, que s’aprovarà en la sessió plenària del pròxim dijous, 31 de març replega la proposta de tota la corporació de traslladar a la Conselleria d’Educació la proposta dels col•lectius de Castelló de “desenvolupar, per al curs 2016-2017, a la ciutat de Castelló un projecte pioner en la nostra comunitat que consisteix en dues aules de xiquets/es de dos i tres anys en una escola pública d’infantil i primària per a la infància sorda i normoient amb presència de la llengua de signes, en funció de la capacitat organitzativa de cada centre, aprenentatge positiu per a qualsevol xiquet/a que tingue diversitat funcional de qualsevol tipus o no, ja que facilita una adquisició del llenguatge més primerenc amb les repercussions a nivell cognitiu i conductual que això comporta, en els xiquets/es sense discapacitat assegurant, d’altra banda, la comunicació efectiva en xiquets/es la diversitat funcional de les quals pugue estar dificultant el seu accés a la lengua oral”.
Per últim, la declaració institucional recull que l’escola i els seus professionals assumiran el repte de convertir-se en una referència pilot amb la finalitat d’importar el model a altres municipis, per la qual cosa hauran de crear una xarxa de professionals implicats a nivell nacional en els models d’educació plurilingüe a través de la LSE i generar materials pedagògics de treball així com instruments de seguiment i avaluació de l’evolució dels xiquets/es amb la finalitat d’assentar i millorar aquest model educatiu en la nostra comunitat, buscant l’extensió del mateix a l’etapa de primària.