L’Ajuntament de Carlet ha formalitzat ja el contracte administratiu per a l’execució de les obres de condicionament de l’accés i l’aparcament del Cementeri municipal, que començaran en els pròxims dies. Es tracta d’una resposta a la demanda social dels carletins de disposar d’un lloc on poder aparcar quan van al cementeri. El cementeri és un espai molt utilitzat pels veïns i fins ara els usuaris havien d’aparcar de forma perillosa en uns solars adjacents.
Amb esta actuació es prolongaran les voreres des del passeig de la Llum fins al cementeri als dos costats de la calçada i també s’asfaltarà l’aparcament que a hores d’ara són camps de terra.
El passeig de la Llum, que comença en la Residència La Llum, arribarà fins al cementeri amb la corresponent pavimentació de les voreres que inclourà un carril per als vianants i plantació de bardisses i palmeres. Al mateix temps, també es realitzarà la connexió d’embornals a la xarxa del clavegueram existent, l’enllumenat públic, reposició d’algun tram de xarxa d’aigua potable, la xarxa de goteig i el soterrament de la línia telefònica existent.
El projecte inclou també la pavimentació de l’aparcament del cementeri amb la corresponent ordenació i delimitació de les places i la instal·lació d’enllumenament públic. Este aparcament tindrà una capacitat per a 59 cotxes, tres places estaran reservades a persones amb mobilitat reduïda i també s’inclourà un espai per a 10 motocicletes. A més d’este aparcament, també s’habilitaran 36 places més per a estacionar en una de les voreres d’accés que s’adequaran. D’esta manera, els usuaris disposaran de 95 places d’aparcament al Cementeri.
Esta actuació s’ha inclòs en el Pla d’Inversions Financeres Sostenibles de la Diputació de València amb un pressupost de 199.859 €. De tots els projectes inclosos en este pla, el de condicionament de l’accés i l’asfaltatge de l’aparcament del Cementeri municipal ha sigut el que ha necessitat una inversió més quantiosa.
