Este diumenge 6 de març, a les 11 hores, Carcaixent celebra la Festa de l’Autogovern i independència de la ciutat d’Alzira, que commemora el 440 aniversari de la concessió del privilegi d’Universitat l’11 de març de 1576. Com és habitual es realitzarà un acte institucional a l’Auditori de les Dominiques al que està invitada a participar tota la població. L’acte comptarà amb dos parts diferenciades. En primer lloc es realitzarà un ple extraordinari en el que l’alcalde de Carcaixent, Paco Salom, realitzarà un discurs institucional. Finalitzada esta part, s’iniciarà una segona centrada en la commemoració del centenari de Carcaiaxent com a ciutat. Dins d’esta part intervindrà l’historiador Francesc Torres Faus, que explicarà la importància de la proclamació del títol de ciutat el 1916 i el context històric en el que es va aconseguir. A continuació, es presentarà el vídeo promocional i el logotip dissenyat exclusivament per la celebració de la commemoració del centenari. El disseny del logotip ha sigut realitzat Eva Cogollos, guanyadora del concurs convocat per l’Ajuntament de Carcaixent.

