La Setmana de la dona a Bétera posa hui el punt final amb una excursió a la ciutat de Sagunt. Desenes de dones han participat al llarg d’aquests dies en les nombroses activitats organitzades des de la Regidoria de la dona i igualtat.

La setmana començà amb una volta a peu pel poble. La carrera, en la que participaren dones de totes les edats, finalitzà amb un desdejuni natural. El plat fort de la jornada fou, però, el concert per la igualtat a càrrec de Paco Damas. L’espectacle, sota el títol de ‘Dones de carn i vers’ i que va tenir lloc a la Casa de la Cultura, reuní a desenes de persones que pugueren escoltar els poemes carregats d’una gran sensibilitat.

El dia 8, Dia internacional de la Dona, començà amb un taller de complements a càrrec de Modes Cecília. Al llarg del curs es donaren les claus per aprendre d’una manera divertida a combinar els colors de la moda de la nova temporada primavera-estiu 2016. El missatge del taller, que va estar impartit a Casa Nebot, fou un: vestir-se no és un sacrifici, és una cosa divertida.

Per commemorar el Dia de la dona, es va celebrar un berenar al Restaurant Poliesportiu on, les assistents, reberen un regal a càrrec de la regidora i tot seguit l’entrega de premis a les dones emprenedores del 2015. “Sols lluitant i treballant es poden superar els mals temps (…) per això volem rendir homenatge a les dones que s’han llançat a l’aventura empresarial durant el darrer any posant en funcionament negocis amb la confiança de traure’ls endavant amb esforç i sacrifici”, va dir la regidora María Teresa Bes, en el seu discurs. Les dones premiades, per a les que l’edil va tenir un sense fi d’afalacs, foren Julia Hurtado, Josefina Torres, Amparo Sandiego, Mª Purificación Centelles, Judit Masip, Oreto Garrido, María Sorlí i Loredona Greanina. Bes va dir d’elles que eren dones “amb iniciativa, decisió i coratge: dones valentes que creixen davant les dificultats i que no tenen por als reptes”.

Moció al ple

També el ple municipal del passat dimarts, que coincidí amb aquesta jornada commemorativa, es va sumar de manera institucional a la celebració. En aquest sentit, es va aprovar per unanimitat una moció presentada pel grup de Compromís per crear un servei municipal d’atenció integral a les dones, el desenvolupament del Pla d’igualtat d’oportunitats municipal, l’elaboració d’uns pressupostos amb perspectiva de gènere i la redacció d’un manual de llenguatge no sexista per a l’administració local. El ple va estar precedit per la lectura per part de la regidora de l’àrea de la Dona i Igualtat d’un text per commemorar el dia i sumar-se a la necessària implantació de polítiques de gènere.

Els tallers continuaren la següent jornada. El dimecres, també a Casa Nebot, Araya Frasquet en va impartir un sobre ‘Trucs, consells i reflexions. Com vestir-se, com cuidar-se, el teu estil de vida, els colors i les tendències. Consells per a viatjar”.

A la vesprada, el terapeuta i coach Alfredo Pachés, va impartir una interessant xarradar sobre l’autoconeixement com a desenvolupament de la dona del segle XXI.

Dijous 10 de març seguiren els actes amb dues activitats; la primera, al matí, va consistir en un taller d’expressió i pintura espontània. Desenes de dones s’embrutaren les mans amb la pintura i llançaren al vol la seua imaginació per comprovar que la seua capacitat creadora i artística era il·limitada. El taller va estar impartit per Alicia Badenas, educadora i integradora social. A la vesprada, l’associació Tyrius de Bétera organitzà una excursió de convivència fallera.

El cinema també va tenir el seu espai en la programació. Dijous es va passar al saló de plens del Castell el documental ‘La mujer olvidada. Clara Campoamor’. L’acte, que va estar organitzat per l’Associació de dones progressistes de la Vila de Bétera, va concloure amb un fòrum sobre la vida i obra d’aquesta lluitadora durant el moviment feminista a l’Estat Espanyol per guanyar més drets i aconseguir el vot femení.

Els actes programats per commemorar la setmana de la dona han finalitzat hui divendres amb una excursió al Museu arqueològic i la ciutat de Sagunt pel matí, i un taller de pedres impartit per l’educadora social Alicia Badenes que tindrà lloc a les 17.30 hores a Casa Nebot.

Comparteix

Icona de pantalla completa